AUTO BILD България / Alpina B5 Biturbo: по-бърза от М5

Alpina B5 Biturbo: по-бърза от М5

Alpina B5 Biturbo разполага с 608 к.с. и така е мощна точно колкото новото BMW M5 – но го бие по отношение на максималната скорост


27
юни
2017

B5 или M5? Изборът между Alpina и BMW е въпрос на тип шофьор. Най-спортно ориентираните водачи ще се „метнат“ на М5, а който търси повече комфорт и малко скромност при същата мощност, ще вземе В5. Всъщност има и още нещо – за разлика от BMW, Alpinа няма електронно ограничение на скоростта. Така новото B5 Biturbo вдига до 330 км/ч. Само Alpina предлага ултрамощно комби в лицето на В5 Touring – BMW преустанови производството на М5 Touring още преди две моделни поколения. С 608 к.с. Alpina B5 Biturbo ще бъде мощна точно колкото бъдещото М5 F90. По отношение на максималния въртящ момент (800 Нм) Alpina е дори пред М5, което генерира максимум 750 Нм. Въпреки бруталната мощност Alpina има „сдържан“ външен вид. Автомобилът е перфектната комбинация между спортен характер и елегантност. Посредством големи въздухозаборници отпред 4,4-литровият V8 получава свеж въздух. Новост е надписът на Alpina в предния спойлер, който може да бъде поръчва в хром, сребрист, златист или черен цвят. Типичните за Alpina декорации в сребристо или златисто, естествено, се предлагат и за новото B5 Biturbo.

Дигитални уреди в интериора

В интериора Alpina B5 не е нищо повече от добре оборудвана Серия 5. Отвън, както и отвътре, само дребни детайли отличават Alpina от BMW. Коженият салон идва директно от „петицата“, но е получил фини промени под формата на надписи и бродерия. Който иска нещо наистина индивидуално, може да си поръча салон директно от ателието на екзотичния производител. Други отличителни черти спрямо стандартното BMW Серия 5 са осветените прагове, различните декоративни елементи и специалната продуктова табела. Дигиталните инструменти светят в синьо, а стрелките са червени или зелени в зависимост от избрания режим.

Класическите 20-цолови джанти с много спици са „обути“ в специални гуми Pirelli P Zero в размер 255/35 ZR20 отпред и 295/30 ZR20 отзад.

Серийното оборудване на В5 е богато и обхваща например навигационна система с 10,25-инчов дисплей и Connected Drive, LED-фарове, 4-зонов автоматичен климатик и модифицирана версия на 8-степенната трансмисия Switchtronic. Специфични за Alpina са 20-цоловите джанти с много спици, ауспуховата система от стомана с четири тръби, както и нови предна и задна престилка. По желание на клиента могат да бъдат поръчани и по-добри спирачки с компонентни дискове и специални накладки – с тях посещенията на пистата ще бъдат по-безгрижни. Както М5, и В5 идва винаги с 4х4-задвижване. От Alpina обаче са преработили системата xDrive и окачването. Taка автомобилът успява да направи „шпагата“ между динамиката и комфорта при пътувания на дълги разстояния. Подобно на стандартното BMW Серия 5, в Touring-версията си B5 разполага с въздушно окачване на задната ос. Срещу доплащане от 6600 лева Alpina предлага и блокаж на диференциала.

Аlpina B5 приема всички системи за свързаност от актуалната Серия 5. При G30 BMW въведе последното поколение на iDrive с 10,25-инчов тъчскрийн. Системата се управлява посредством тъчскрийн или с жестове или гласово. Освен това BMW пусна еволюция на BMW Connected. Посредством Remote 3D View водачът получава 3D-изображения на своята кола в реално време и така винаги вижда какво се случва с нея. BMW Серия 5 има на борда и Apple CarPlay – за първи път с безжична връзка. Taка интеграцията на смартфона в лимузината от висок клас не е проблем. Освен това от BMW са направили и прожекционната площ на Head-up дисплея по-голяма със 70% в сравнение с предшественика.

Интериорът на В5 изглежда наистина „благородно“ със зелени и сини шевове.

В B5 Biturbo Аlpina също залага на 4,4-литровия V8, който благодарение на два турбокомпресора генерира 608 к.с. Впечатляващите 800 Нм се достигат още при 3000 об/мин. Благодарение на серийната 4х4-система лимузината ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 сек, а Touring се нуждае от 0,1 сек повече. Така новото В5 се превръща в най-бързо „спринтиращата“ до 100 км/ч Alpina, но е по-бавно с 0,2 сек от BMW M5, което достига тази скорост само след 3,3 сек. За предаването на мощността се грижи новата генерация на 8-степенния автоматик Switchtronic, съвместна разработка със ZF.

Технически данни

BMW Alpina B5 Biturbo • Двигател: 8-цил. бензинов • Работен обем: 4395 куб.см • Макс.мощност: 447 кВт (608 к.с.) при 5750 до 6250 об/мин • Макс.въртящ момент: 800 Нм от 3000 об/мин • Ускорение: 0-100 км/ч за 3,5 сек • Макс. скорост: 330 км/ч • Тегло: 2015 кг • Разход: 10,5 л/100 км • Цена: от 224 000 лв.

BMW Alpina B5 Biturbo Touring •  • Двигател: 8-цил. бензинов • Работен обем: 4395 куб.см • Макс.мощност: 447 кВт (608 к.с.) при 5750 до 6250 об/мин • Макс.въртящ момент: 800 Нм от 3000 об/мин • Ускорение: 0-100 км/ч за 3,6 сек • Макс. скорост: 325 км/ч • Тегло: 2120 кг • Разход: 10,8 л/100 км • Цена: от 230 600 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >