AUTO BILD България / Alpina B3 S: по-добра от BMW M3?

Alpina B3 S: по-добра от BMW M3?

Alpina B3 S Biturbo е предлагана като седан или комби Touring, със задно или с 4х4-задвижване. 440 к.с. и 660 Нм винаги са на борда


10
юли
2017

Alpina не изостава! От BMW тамън пуснаха фейслифт на Серия 3 (F30/F31), а от Alpina вече наваксват с B3 S Biturbo. При това производителят на автомобили в малки серии не прави само визуални промени, но и извлича повече мощност от 3-литровия „шестак“. Вместо досегашните 410 „коня“ и 600 Нм B3 S генерира 440 к.с. и 660 Нм максимален въртящ момент. Така машината на Alpina е позиционирана значително над най-мощната „тройка“ без М в името – 340i с 326 к.с. С 440 „коня“ и 660 Нм B3 S играе в лигата на М3 с пакет Competition (450 к.с. и 550 Нм). B3 S се предлага и с двойно задвижване, както и като комби (Touring), докато М3 може да бъде поръчано единствено като седан със задно. Не само изборът на модификации обаче различава B3 S от М3. Докато M GmbH разработва своите машини предимно за пистата, Аlpinа трябва да се представя добре преди всичко на пътя. Малката компания прави оптимизации на Нюрбургринг – но накрая, а не в самото начало на проекта. Преден спойлер с надпис Alpina, класическите 20-цолови джанти с много спици и четири ауспухови тръби отзад: и така класическият вид на Alpina е готов. Типичните декоративни ивици в златист или сребърен цвят по желание на клиента могат да отпаднат. Цените започват от 145 800 лв. за седана и от 145 400 лв. за комбито. За сравнение: М3 с трансмисия с два съединителя струва минимум 162 800 лв., BMW 340i със спортен автоматик – 108 180 лева. За изминаващите много километри BMW Alpina предлага D3 Biturbo (от 116 600 лв.) с 350 к.с., „изстискани“ от 6-цилиндров дизел.

Интериор: благороден, но поостарял

Типично за Alpina, интериорът на B3 S е добре оборудван и с висококачествена изработка. Благодарение на множество възможности за настройка на седалката и волана лесно ще намерите своята оптимална позиция на седене. Въпреки това ce забелязва, че 5-годишният кокпит на F30/31 далеч не е първа младост. В сравнение с новата Серия 5 G30 колата изглежда поовехтяла.
Специално воланът с издадено „бомбе“ на въздушната възглавница, който идва от стандартната „тройка“ без М спортен пакет, не изглежда особено модерен. Скоростомерът и километражът, разграфен до 330 км/ч, са със син фон и червени стрелки. Изключително красиво е, че инструментите са изцяло аналогови и са допълнени единствено от малък дигитален дисплей. Освен това Alpina поставя допълнителен дисплей в кокпита, който дава важна информация за автомобила като температура на маслото или налягане на турбото. За целта човек трябва да се лиши от една дюза за вентилацията – но все пак на разположение са още три. Иначе Alpina преобразява кокпита с ненатрапващи се лога по арматурното табло и седалките, както и с плакет под панела за управление на климатика. По отношение на цвета на интериора, клиентите могат да избират между всички оригинални цветове на BMW, както и тези в програмата Individual. Който търси нещо още по-екзотично, може да се обърне към шивашкото ателие на Alpina.

Moщен двигател и неутрално пътно поведение

Alpina оборудва B3 S с развиващ 440 к.с. 3-литров „шестак“ (660 Нм). Двигателят е базиран на N55 с една „турбина“, но при Alpina е добавена втора. Резултатът в скромния на външен вид B3 S е впечатляващ. С ръка на сърцето, 660 Нм в „тройка“ са сериозна заявка – и при това тук не говорим за дизел, на който при 4000 об/мин му свършва въздухът. B3S смело се развърта с над 6000 об/мин и “тегли” мощно. Само да припомним: М3 с пакет Competition разполага с максимален въртящ момент 550 Нм, т.е. 100 Нм под B3 S. В режим Sport седанът на Alpina е настроен в диапазона от „неутрален“ до леко недозавиващ. За сметка на това водачът лесно се нагажда към колата, тъй като дори само със задно задвижване тя прехвърля адекватно мощността си върху асфалта. В повечето случаи 600-те Нм не се „изпаряват“ в дим от гумите, а изстрелват колата напред. Естествено, който си постави за цел да кара „с вратите напред“, ще може да го направи.
Разработеното специално от Alpina окачване дава малко повече стабилност от серийното. То държи машината прецизно в зададения от шофьора курс и е идеален компромис между добра „возия“ и твърдост. 8-степенният автоматик също е преработен и сменя предавките светкавично – в спортен режим обаче трансмисията е дори прекалено бърза – и понякога активира по-висока предавка директно преди завоя. Всъщност трябва сериозно да си помислите, ако решите да инвестирате в xDrive – защото B3 S се държи много добре и без него, а минималните преимущества при ускорение на суха настилка почти не се чувстват.

Серийна изпускателна система Akrapovic

Всички Alpina B3 S идват стандартно със стоманена ауспухова система Akrapovic. И на двата двойни ауспухови накрайника ще откриете имената и на двете марки – Alpina отвън и Akrapovic отвътре. 8-степенният автоматик Switch-Tronic също спада към серийното оборудване, както и LED-фаровете и класическите 20-цолови „многоспицови“ джанти с вътрешно разположен вентил. По желание клиентите могат да заложат на последна дума на техниката по отношение на свързаността с инфотейнмънт система Connected Drive, предлагаща информация за трафика в реално време. Купувачите имат възможност да поръчат и WLAN-хотспот, TV-функция и Concierge Service.

N55 с два турбокомпресора

На база на 6-цилиндровия агрегат с вътрешнозаводско означение N55 Alpina e направилa от монотурбо битурбо двигател. При В3 S фокусът е върху „изстискването“ на повече мощност и нуждата от съответното подобрено охлаждане. Изцяло новите интеркулери работят при максимално налягане 1,4 бара. Резултатът са 440 к.с. и максимален въртящ момент 660 Нм – в сравнение с предшественика +30 к.с. и +60 Нм. Увеличените „коне“ изискват и оптимизирано охлаждане. За целта от Alpina са поставили по-голям воден радиатор, както и по-голям маслен радиатор. Резултатът: спринт от 0 до 100 км/ч за около 4 сек и максимална скорост до 306 км/ч! От 0 до 200 В3 S трябва да бъде по-бърз с цяла секунда от своя предшественик с 410 „коня“.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >