Alpina вече има собствено „M3“


26
окт.
2019

Аlpina изпреварва: в новото В3 за първи път на Серия 3 седан е поставен новият двигател S58. Това става много преди на бъдещото М3 да бъде монтиран същият 3-литров 6-цилиндров агрегат с две турбини.

Но нека започнем с визията на новото В3. Отпред специфичната за Alpina броня със спойлер придава малко по-спортен характер, отколкото при серийната „тройка“. Силно впечатление прави надписът Alpina, позициониран няколко сантиметра над асфалта. Към тях се добавят класическите за фирмата със седалище в Бухлое хромирани „бъбреци“, комбинирани с „многоспицови“ джанти в размер до 20 цола. Естествено, откриваме и запазената марка на Alpina – декоративните ивици отстрани по каросерията. В задния капак на седана е монтиран малък спойлер, който трябва да увеличава аеродинамичното притискане. Разбира се, сериозен акцент са и двете двойни ауспухови тръби отстрани на дифузьора. Вероятно по същия начин отзад ще изглежда и следващото М3.

В интериора фини кожени седалки с логото на Alpina, интегрирано в подглавниците, както и зелени/сини декоративни шевове по волана сякаш декларират, че Alpina залага повече на детайлите, отколкото на безкомпромисния спортен характер. Естествено, в модификациите на тунера с право на собствен VIN влизат и променени дигитални инструменти и метален плакет на централната конзола – със серийния номер на В3.

Динамични характеристики на нивото на следващото М3

Но да се върнем на двигателя: S58 при В3 генерира 462 к.с. и изпраща до 700 Нм към 8-степенната автоматична трансмисия със спортна настройка. Той изпраща мощността към четирите задвижващи колела – при новото М3 поне базовият вариант ще бъде само на задно. Динамичните постижения на Alpina ще бъдат близки до тези на новото М3. В3 се „изстрелва“ от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди и достига максимална скорост 303 км/ч. Вероятно в М3 ускорението ще спира чак при 280 км/ч. Вероятно цените на В3 ще стартират от около 160 000 лв., а поръчките ще започнат в началото на 2020.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >