2021
БУЛЕВАРД ВМЕСТО ОФРОУД. В днешно време SUV-овете са по-скоро модни икони вместо работяги. За двойното задвижване (най-често) се доплаща солено, а 20-цоловите джанти с нископрофилни гуми едва ли ще се справят с камънаците и прахта извън пътя. Накратко: SUV отдавна не са познатите ни 4×4 герои – вместо това са като препарирани „зверове“ и обекти на показност. Разбира се, срещат се всякакви варианти. Наистина култивираните варианти носят гръмки имена, както и спокойно работещ и мощен бензинов двигател под капака – освен това притежават подходящите размери. Те не са толкова компактни, колкото Opel Mokka, както и не чак толкова широкоплещести като моделите от лигата на Mercedes GLS. В нашия тест събрахме три такива SUV-а с изискани маниери. Audi и BMW са класиците в тази лига. Получилият наскоро фейслифт Q5 участва като 45 TFSI с 265 к.с. BMW е във версия X3 30i – тоест с 252 к.с. Третият кандидат в теста е Alfa Romeo. В шикозното Stelvio има бензиново сърце с 280 к.с. И при трите SUV-а мощността от 2-литровия 4-цилиндров мотор е изтръгната чрез турбина. Необичайното при Stelvio: „италианецът“ е със само един разпределителен вал, комбиниран с хидравлична система за максимално прецизно регулиране на всмукателните клапани (технологията се нарича MultiAir). Задвижването и при трите SUV-а е на четирите колела. Трансмисиите са различни. В Audi работи автоматична скоростна кутия с два съединителя и седем предавки, докато при BMW и Alfa Romeo трансмисията е с хидротрансформатор. Така че имаме идеални предпоставки за добри динамични характеристики, добър комфорт и умело справяне със задачите от всекидневието. Кой ще демонстрира най-изискани маниери?
Alfa Romeo Stelvio 2.0 TURBO
Плюсове: Пъргава натура, як двигател, добри седалки – автомобил за истинско удоволствие от шофирането.
Минуси: Качеството на изработка и обзорът са на средно ниво, най-висок разход на гориво в теста.
ПОВЕЧЕ МОЩНОСТ е равна на по-голямо удоволствие? Да! Макар и двигателят да вади най-силния си коз под формата на турботяга, по-мощното Stelvio осигурява най-доброто забавление в сравнението. Той оставя впечатлението, че притежава най-голям капацитет в сравнение с противниците си, което се изразява и в по-добри времена за спринтове. Лекото му и неочаквано директно реагиращо кормилно управление прави автомобила жаден за завои. Освен това седалките обхващат бедрата и торса здраво – Stelvio направо те сграбчва, а смяната на предавките на 8-степенната автоматична трансмисия чрез огромните лостчета зад волана доставя огромно удоволствие. Същевременно при натоварване 2-литровият агрегат звучи автентично и гневно. Жалко: окачването може да вози и комфортно, но на дълги разстояния се усеща като доста стегнато. Освен това има скърцане в зоната на задната седалка, а обзорът не е достатъчно добър.
Продължете на следващата страница