AUTO BILD България / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Nring: страшилището от Зеления ад

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Nring: страшилището от Зеления ад


27
юни
2018

На пръв поглед филиграната елегантност на италианското автомобилно изкуство не може да бъде разпозната при новото Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Nring. Първият SUV на Alfa Romeo изглежда още по-брутално в лимитираната до 108 екземпляра специална версия. Създаденият за нея матов цвят Grigio Circuito подкрепя „мускулестата“ визия, акцентирана от карбоновите капаци на огледалата и специалните прагове с въглеродни нишки.

Трябва ли подобна впечатляваща визия да бъде подкрепена и с повече мощност. Явно не – поне така смятат хората от Alfa Romeo. 510-те конски сили на 2,9-литровия битурбо V6 и без това са повече достатъчни. С тях Stelvio се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди. За целта трябва единствено да преместите превключвателя за режимите на шофиране на Race и 8-степенната скоростната кутия сменя предавките само за 150 милисекунди. Ускорението спира чак при 283 км/ч! На дългите прави на Нюрбургринг ние достигаме до 230 км/ч – с още малко смелост бихме могли да развием и повече.

Цветът Grigio Circuito е разработен специално за ексклузивната версия

На пистата Stelvio недозавива съвсем леко. Активният блокаж на диференциала на задната ос с Alfa Active Torque Vectoring, както и интелигентният централен модул Alfa Chassis Domain Control, който свързва управлението на електронно адаптивните компоненти на окачването, задвижващия тракт и двигателя, позволява контролирано недозавиване и презавиване. Съвсем малко след апекса на завоя отново разполагате с 600 Нм, които изтеглят светкавично Stelvio под акомпанимента на четирите ауспухови тръби.

Невероятен звук има и в интериора. Серийно SUV-ът разполага с висококачествена аудиоуредба Harmann/Kardon, свързана с инфоразвлекателната система Alfa Connect. На високоскоростното трасе Нюрбургринг обаче повече ни интересуват спортните детайли. Облеченият в кожа волан е с удобен захват, червените шевове и разположените навсякъде карбонови компоненти радват окото. Дори задната част на „коритото“ Recaro е карбонова. Тя дава много добра странична опора – особено в областта на раменете. И тъй като от Alfa очакват по-голямата част от 108-те N-Ring Еdition да бъдат шофирани преди всичко по обикновените пътища, седалките са с мека тапицерия.

Alfa прави точно 108 екземпляра от специалната версия (всеки от тях има плакет в интериора и сертификат от FCA Heritage), защото точно на толкова години става компанията, основана през далечната 1910 г. Добавката Nring към името еднозначно насочва към пистата кръстник. Наскоро Alfa Romeo постигна рекордна обиколка на прочутата Нордшлайфе именно със Stelvio. Марката има славна история на легендарното трасе от 30-те до 90-те години на миналия век, когато Никола Ларини печели и двата старта от DTM зад волана на Alfa Romeo 155 V6 Ti.

А който сам иска да покара Stelvio N-Ring на Ринга, има възможността да го направи. В покупната цена от 257 000 лева е включен Welcome Kit със състезателни ръкавици, състезателни обувки и курс за каране по Нюрбургринг.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >