Alfa Romeo Stelvio като употребяван автомобил: добро и на възраст?


30
юни
2021

ДАЛИ СТАВА ДУМА ЗА ДОБРЕ обмислена стратегия за растеж или импулсивно издигане – като гръм от ясно небе възприехме пускането на първия SUV – Stelvio – на Alfa Romeo. Междувременно от пазарния старт са изминали 3 години и първите екземпляри на шикозния SUV от среден клас вече минаха първия си технически преглед. При това Stelvio се представи доста стегнато.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ALFA STELVIO НА СТАРО

Добре, при продажбите основните конкуренти BMW X3 и Q5 го задминават убедително. Резултатите в Германия за миналата година: на 20 000 Q5 и почти 22 000 X3 се падат само 1547 нови Stelvio. Ексклузивността обаче е само допълнителен аргумент за покупка за клиентите на Alfa. Освен външния вид: огромни вентилационни отвори обгръщат чаровната радиаторна решетка, сърдити фарове, които напомнят на Giulia. Възходящата линия на силуета завършва във внушителна задница с двойни ауспухови тръби. Целият автомобил е подчертано спортен. И не обещава прекалено много. Благодарение на прецизното си управление се справя доста спортно за SUV от този теглови клас, като почти не се накланя странично и кара водача си бързо да забрави за размерите на колата.

Може би най-новият употребяван автомобил – при оценката ни са взети предвид недостатъците на цялата серия

Поне до следващата паркинг сграда, където широчината от 1,90 метра се превръща в мъчение за обзора. Все пак голям брой Stelvio са оборудвани освен с асистент за паркиране, и с камера. Макар че в предницата тя отвреме навреме предава Богу дух и по този начин блокира различни асистенти. По-надеждна, макар и не толкова радваща, е навигационната система. Тя изглежда антична, не разполага с трафик информация в реално време. Иначе вътрешното пространство на Stelvio е убедително добро. Изработката е рутинна, шумовете от тракане са по-скоро рядкост.

Уредите са разположени в загатнати улеи, малък, удобен волан: красиво и типично за Alfa. Както и сложното управление на кокпита

По-изнервящи са различните по широчина фуги. При нашия тестови екземпляр от Autohandel Meinhardt в Сотрум капакът на резервоара седеше накриво – сякаш не е затворен. Тестовият ни автомобил е Q4 от 2018 г. Благодарение на турбото 4-цилиндровият агрегат разполага с 280 к.с. Достатъчни за спринт от 5,7 секунди до темпо 100 км/ч. Серийната 8-степенна автоматична трансмисия на ZF както винаги му партнира превъзходно. Доставя удоволствие, макар и 2-литровият мотор да е далеч от някогашните мотори на Alfa. Обещаните 8,7 литра по WLTP можете да достигнете единствено ако се влачите. При нормални условия по-реалистични са 11,5 литра. Нищо чудно, че повечето екземпляри от Stelvio зареждат дизелово гориво. Най-често със 180 или 210 к.с., отчасти и със скромните 150 к.с.

Спирачките имат нелека задача при тежки SUV-овете като Stelvio, затова и се износват доста бързо

Употребяваните модели стартират от около 46 000 лв. Горната част на скалата се маркира от QV, чийто V6 мотор на Ferrari разполага с 510 к.с. и струва поне 120 000 лв. Независима от мощността е четиригодишната гаранция, която дава добро усещане на новаците на тема Alfa. В лицето на Stelvio хората от Alfa са направили един успешен автомобил.

Продължете на следващата страница

Още по темата