2016
Дори с дизел под капака (развиващ от 136 до 210 к.с.) новата Giulia на Alfa ни доказа, че е истинска машина за удоволствие от шофирането. Топверсията на „горещия” модел от Апенините се нарича Quadrifoglio – и определено ускорява пулса.

Срещу доплащане има керамични спирачки, електронен блокаж на диференциала осигурява върхово сцепление.
Червен бутон за стартиране, разграфен до 330 скоростомер и спортни седалки, „сграбчващи” пътниците като в менгеме: тази машина не само се прави на достойна „бегачка”, но и е такава в действителност. Нейният 3-литров мотор може и да се „буди” тихо, но с помощта на два турбокомпресора бързо достига до червената зона на оборотомера. Ускорение от 0 до 100 за 3,9 сек, мощност 510 „коня” и максимална скорост 307 км/ч… дали има по-добър начин да „изшлайфаш” имиджа си? Шестте предавки на ръчната трансмисия се контролират светкавично точно. V-образният „шестак” с 90 градуса ъгъл между цилиндрите някак небрежно минава покрай началото на червената зона при 6500 оборота – агрегатът безпроблемно се „развърта” до 7300!
Giulia владее трик за икономия
Да, двигателят на тази Giulia определено е спортен – но и владее един прекрасен трик за пестене на гориво. При частично натоварване електрониката изключва единия ред цилиндри, като затваря клапани и спира притока на гориво – така моторът работи като 3-цилиндров (разход по норма – 8,5 л). Quadrifoglio (без verde като в миналото) е с намалено тегло благодарение на карбонов преден капак и покрив – и тежи 1655 килограма. Благодарение на това машината пъргаво атакува завоите, спира върховно с опционалните си керамични спирачки и постига сензационно сцепление благодарение на спортните си гуми.