Alfa Romeo Giulia GTAm: бруталната Alfa за 356 000 лева с техника от F1 (ТЕСТ)


29
сеп.
2021

Първото впечатление

Не е за вярване, че това е Alfa. Giulia GTAm се управлява така, както изглежда – без излишни подробности. Скоростта в завоите е изключителна, звукът – дяволски, а рецептата – много люта. Единствено при цената италианците са пресолили манджата.

Настройката на автомобила е дело на Кими Райконен. Сещате се – онзи финландец, който никога не се усмихва. Може да кара кола и официално го прави във Формула 1 с цветовете на Alfa. Той сам е предложил да направи настройката на Giulia GTAm. GTAm означава Gran Turismo Alleggerita, тоест туристически автомобил с олекотена конструкция. Малкото „m“ (от modificato) е още по-наточеният вариант.

По-широка следа, по-малко тегло – така Giulia се доближава до идеалната линия

При тази „пикантна“ Giulia човек има усещането, че всяка една част от нормалната Giulia QV е демонтирана и преди да бъде отново монтирана, е била усъвършенствана. Тук не говорим за украса, по-шикозна кожена тапицерия или по-шумен ауспух. Тук всяка една намеса е имала смисъл или по-скоро е имала по-лек смисъл, както личи от името на модела. 100 килограма по-малко тежи автомобилът в сравнение с Giulia Quadrifoglio.

Как е постигнато това? С много карбон, например за кардановия вал, капака на двигателя, покрива, седалките и броните. Освен това ауспухова уредба от титан, по-леки 20-цолови джанти с централен болт и по-тънки пружини на окачването. Става и още по-яко: задната седалка е премахната, а задните прозорци са от поликарбонат, има шестточкови предпазни колани, ролкейдж, както и клупове вместо дръжки на вратите. Допълнително към радикалната диета Giulia е подложена на фина шлифовка. Аеродинамиката е разработена и настроена в аеродинамичния канал заедно с партньорите от Формула 1 – тима на Sauber. Предният спойлер може да бъде изтеглен напред, а горната част на чудовищното задно крило е с регулируем ъгъл. Прибавяме и внушителния дифузьор и много други неща.

Много фино арматурно табло с тапицерия от алкантара. Жалко: лостчетата на волана не се въртят

Пилотите от Формула 1 на Alfa Кими Райконен и Антонио Джовинаци са пипнали шасито. Резултатът: по-широка с 50 милиметра следа отпред и отзад, още по-спортна настройка и специални гуми Michelin-Cup-2. И как се управлява това нещо? При качване пропадате ниско в седалка тип корито, поставяте предпазния колан тип тиранти и потегляте. Усмивката идва още с поглед през огледалото за обратно виждане – към страхотното крило.

Някои казват, че е нелепо, ние казваме, че трябва да е точно така. Както и регулируемо!

Битурбо V6 двигателят, дело на Ferrari, звучи доста скромно в състояние на покой. Завъртаме в DNA менюто на режим Race и GTAm започва да звучи доста дрезгаво и яко. Радикалната диета се усеща само след няколко метра. 6-цилиндровият мотор поддържа газта безмилостно и „захапва“ здраво до червената зона на оборотомера, V6 двигателят звучи яростно, а автоматичната трансмисия с два съединителя превключва предавките светкавично. Получилото нова настройка адаптивно окачване реагира доста стегнато, а активният блокаж работи ефективно. Завоите? Прецизни и бързо както никога досега! Никакво забавяне, никакво накланяне. Механичното сцепление е просто сензационно остро – както и целият автомобил. А цената: 356 000 лв.

Централен болт на джантите и Alfa? GTAm е първият седан с един болт на всяко колело

ИЗВОД

Страхотно – Alfa отново показва смелост! Във времената на електрическата мобилност и намаляването на работния обем на двигателите е превъзходно да пуснеш такъв бърз седан. GTAm е майстор на завоите и хардрок модел. Единствено цената е малко прекалена.

С ауспуховата уредба на Akrapovic мощността е увеличена от 510 на 540 к.с.

Технически данни: Alfa Romeo Giulia GTAm

Двигател V6, битурбо, отпред надлъжно • Работен обем 2891 см3 • Мощност 396 кВт (540 к.с.) при 6500 об/мин
Макс. въртящ момент 600 Нм при 2500 об/мин • Задвижване задно/8-степ. автоматик Д/Ш/В 4669/1923/1397 мм • Тегло (празен) 1580 кг • 0–100/200 км/ч 3,6/11,9 сек • Макс. скорост 300 км/ч • Разход 10,8 л/100 км • Емисии CO2 244 г/км • Цена 356 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин