Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Q4: НЯМА КАК ЧОВЕК ДА НЕ МЕ ОБИЧА! (ТЕСТ)

1209
2023

Самото име Giulia. Тя – Giulia. Когато един автомобил е от женски род и когато говорим за него като за приятелка, то със сигурност се отнася за любов. Тук става дума за седана от среден клас на Alfa Romeo, тоест за Giulia, за тази Giulia. На пазара от 2016 г., първи фейслифт през 2020 г., втори – сега. Моделът вероятно ще се произвежда до 2027 г., а след това Alfa иска да стане климатично неутрална. Чао двигатели с вътрешно горене, бенвенуто електромобили!

А вие сигурно се питате: какво може да е новото на един осемгодишен автомобил? Малко променена външност (фарове с три отделни елемента с изцяло LED матрична технология, преработена решетка), малко обновена техника (дигитални уреди, софтуерен ъпдейт за инфотейнмънт системата). Защо тогава правим толкова гръмки изявления при толкова малко промени? Защото сме влюбени! Да го кажем накратко: тестът на Giulia е като пътуване във времето – в добрия стар свят, когато по-важен беше размерът на джантите, а не на монитора, когато говорехме за звука от ауспуха, а не за системата за гласови команди.

Тези крайни ауспухови тръби са истински! Прекрасен завършек на дългата 4,65 м каросерия. Alfa има и нов LED дизайн на светлините

Добрият стар свят започва с 4-цилиндрови двигатели, бензинови с 280 к.с., дизелови с 210 к.с., винаги с ориентирано към задната ос двойно задвижване, както и винаги с чудесно бързата 8-степенна автоматична предавателна кутия на ZF – като при BMW. Първоначално не се занимаваме с мултимедията – бордовата навигация не може почти нищо. Ако искате да стигнете до целта, вадите и свързвате смартфона си и използвате Google Maps. Седим в добре оформени и не прекалено тесните спортни седалки Competizione на фейслифта, черна кожа, червени шевове.

Дигитално кино зад волана, мониторът на навигацията е прекалено малък. Климатикът е с бутони за директно управление като преди – страхотно

Стартовият бутон е вляво на волана, натискаме го, след това дрезгаво звучащият 4-цилиндров мотор се събужда. Вдясно и вляво зад волана има лостчета за превключване на предавките, които са толкова големи, сякаш можете да ги използвате за дръжки. Потегляме с лекота, максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение малко над 2000 оборота, двойното задвижване е ориентирано към задната ос, тоест достига до 100 процента към задната ос и при необходимост разполагате с 4х4 – гаранция за удоволствие.

Не очаквайте чудо на пространството! Вместимостта на багажника е 480 л, но пък има отвор за ски

С тегло от 1545 кг Giulia е доста лека, като вратите, предният капак и предните калници са от алуминий, а карданният вал – от карбон. Лекотата на автомобила се усеща във всяка ситуация, Giulia спринтира бързо на излизане от завоя, без да губи курса. Мислиш си: май не всичко беше лошо, когато от Alfa ни представиха тази приятелка. Накрая за цената: Alfa не е евтин автомобил. Версията с 280 к.с. започва от 94 150 лв., а вариантът Competizione струва 114 360 лв. Да купуваме ли, въпреки остарялата мултимедийна система? Да. Човек трябва само да обича тази Alfa.

Качването и мястото отзад са прилични. Достатъчно пространство за краката. Алфистите обаче предпочитат да седят отпред

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно Работен обем 1995 см3 Мощност 206 кВт (280 к.с.) при 5250 об/мин Макс. въртящ момент 400 Нм при 2250 об/мин Задвижване двойно/8-степ. автоматик Д/Ш/В 4650/1860/1438 мм Тегло (празен) 1545 кг Багажник 480 л 0–100 км/ч 5,2 сек
Макс. скорост 240 км/ч Разход 7,5 л А95Н/100 км Емисии CO2 171 г/км Цена от 94 150 лв.

Извод

С освежен външен вид за последните няколко години! Alfa Romeo направи лек фейслифт на SUV-а Stelvio и седана Giulia. Малките промени трябва да поддържат моделите млади. На пътя те никога не са изглеждали стари: предлагат страхотно удоволствие от шофирането.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин