2023
Атрактивната берлина е показана за първи път пред журналисти във Виетри сул Маре (Салерно) в началото на 1968 г. Максимално изчистената и модерно оформена каросерия окончателно къса с типичната за 50-те и 60-те години “готическа” линия, характерна за повечето модели на компанията от онази епоха. Alfa Romeo 1750 може да достигне 180 км/ч с такава лекота, на каквато е способен само чистокръвен спортен автомобил, а лимитът на нейните възможности се усеща напълно само на състезателното трасе. Ускорението също е едно от големите предимства на 1750 при движение по шосе, но то е обвързано с висока надеждност и прецизни системи за безопасност. Това до голяма степен се отнася до новото позициониране на колелата и увеличената ширина на гумите. Окачаването е изцяло ново. Четирите серво-управляеми дискови спирачки са типични за Alfa Romeo, като при този модел за първи път е вградена нова и модерна ситема, която автоматично регулира спирачната сила върху дисковете на задните колела.

Голяма част от технологиите за осигуряване на максимална безопасност, експериментирани при състезателните автомобили на Alfa Romeo са внедрени в серийния модел 1750. Втората по значимост отличителна особеност е здравата структура на купето. Пътническото пространство и вратите са подсилени с допълнителни “ребра”, които намаляват усукванията и деформациите. Устойчивите структури около двигателя и багажното отделение също са способни да поглъщат силни удари.

Alfa Romeo 1750 се произвежда между 1968 и 1972 г., като за този период са направени общо 101 883 екземпляра. През юни 1971 г. в Гардоне Ривиера (Бреша), дебютира нейният наследник 2000, а на автосалона в Торино от същата година е демонстрирана и разновидност на модела с тристепенна автоматична трансмисия. Стилистичните разлики между 1750 и 2000 са по-скоро символични – докато при 1750 вътрешните два фара са по-малки от външните, то при 2000 и четирите фара са еднакво големи. При 2000 са премахнати декоративните тасове, но върху предните калници са добавени допълнителни мигачи, модернизирани са и задните светлини.
Производството на Alfa Romeo 2000 приключва през 1976 г. и възлиза на 89 840 броя, като 3595 от тях са предназначени за износ в САЩ (1453 екземпляра от американската версия са били снабдени с катализатор).

Изчистеният и ефирно-геометричен стил наложен от Alfa Romeo 1750, е възприет при оформлението на голяма част от моделната гама на компанията през 70-те и 80-те години. Това е и основната причина, поради която наследникът на 1750 е почти идентичен на външен вид с изключително успешния модел. По-сериозните разлики между двата автомобила биха могли да се открият само по отношение на чисто физическия потенциал: Alfa Romeo 2000 е с около 15 к.с. по-мощна и с 10 км/ч по-бърза от 1750 благодарение на новия двулитров двигател.