Alfa Romeo 166 на старо: pizza de luxe

"С всичко" - така се поръчва и пица, а пък много алфисти са постъпили по този начин и за новия си автомобил: голямата Alfa 166 с всички екстри


27
юни
2017

Пресметливите често не могат да разберат какво прави марката Alfa Romeo толкова желана. Може би дизайнът? Той наистина се различава от този на остналите автомобили. Но за мнозина по-миролюбиви съвременници  е малко прекалено агресивен. Комфортът на возене? По-скоро не, спортно стегнато окачване не прощава на неравностите. Или пък съотношението цена-качество? В това отношение Alfa 166 наистина печели точки. Повечето купувачи на нови 166 са поръчвали своя Romeo като пица: contutto – с всичко; с удоволствие са отмятали приятии екстри като кожена тапицерия, навигационна система, HiFi уредба, климатична инсталацня, лак металик или ксенонови фарове.

Затова обичаме Alfa: много приятна комбинация от традиционни (дюзите на вентилацията) и модерни елементи (навигационна система с голям дисплей)

Нашият фотомодел не прави изключение от това правило. Той е на чеитиринадесет години, неговото оборудване може да напълни една книга, пробегът е по-малко от 190 000 км, 7500 евро. Една сравнима 5-а серия на ВМW струва два пъти повече, един Mercedes Е-класа на същата цени би имал пробег над 300 000 км . И въпреки това „италианецът“ си има един недостатък: неговият дизелов двигател няма филтьр за твърди частици, максимумът е Еurо 3. Но това е дреболия. Защото 5-цилиндровият Common-Rail дизелов двигател на Alfa 166 е истински звяр. Мощен, еластичен, с приятно дрезгав глас, икономичен и работещ тихо и почти без вибрации. Бензиновите двигател и също са много добри , но 2-литровият Twin Spaгk с мощност 155 к.с. няма достатъчно въртящ момент и харчи доста. Феновете на бензина следва да обърнат внимание на върховия двигател – трилитровия V6 с мощност 220 к.с., монтиран от 2000 до 2005 г.

Това не ни допада – въпреки че се произвеждаше до 2007 г., до края така и не се предлгаше с филтър за твърди частици

Заменилият го 3.2 24V с мощност 240 к.с. също е много добър двигател. Наистина, мощните бензинови двигатели харчат доста повече от дизелите, но пък доставят страхотно удоволствие при шофиране. Цените на поддръжката са високи, което при V6 се дължи на тясното пространство под предния капак. Поради това сервизите се нуждаят от много време, за да извършат някои ремонти, като например смяната на ангренажните ремъци. А това вдига цената на труда. Цените на резервните части също са относително високи, но като цяло техниката е много издръжлива – повредите по най-често срещаните дизелови двигатели са абсолютна рядкост, но понякога се появяват досадни проблеми с електрониката на Common-Rail впръскването.

Още по темата

Card image cap
Toyota Corolla на старо: нищо не е невъзможно

19
ян.
2018

Традиционно японците винаги са постигали високи резултати и добри успехи. Това важи с пълна сила и за марката Toyota, където практичността и дългият живот на автомобилите е правило от много години. Тези два принципа са стабилен фундамент, върху който вече са изградени в милиони тиражи на модела Corolla.

Card image cap
Носете тези инструменти за аварийни ситуации!

2
сеп.
2016

В много случаи дреболии са причината за проблема – а с тях човек може да се справи и сам

Card image cap
Skoda Octavia II Combi: „товарач“ за народа

30
юни
2017

Да, вярно е: Skoda Octavia Combi наистина има собствена страница във Facebook. Но тя се харесва и на хората, които предпочитат да си говорят, а не да туитват - и които просто търсят добър автомобил на добра цена

Card image cap

В последния брой:

Архив >