2018
Много е хубаво, когато в живота ви всичко е наред. Но за съжаление това се случва рядко. Работата ви е сигурна, но пък е ужасно скучна. Съпругата е оправна и чевръста, но не е никак атрактивна. А колата… тя би могла да внесе малко живец в ежедневието. Който мисли по този начин, е попаднал на подходящия материал – и е потенциален купувач на Alfa Romeo.
147 е в продажба от март 2001 г., а една 147 2.0 TS беше подложена на 16-месечен продължителен тест в редакцията на AUTO BILD. В началото изработката малко ни изнервяше, но с всеки изминат километър колата все повече ни радваше и ние останахме доволни. Както нашите читатели отбелязват без особена изненада, на италианските монтажни линии понякога има пропуски в качеството на сглобката. Проникването на вода в интериора звучи като проблем от 60-те години, но не е типично за ерата на перфектните пластмаси и техники на залепване на детайлите. Досадно, но всъщност не е значителен дефект. Въпреки това има какво да се желае по отношение на качеството.
Типичен проблем на малката Alfa с напредване на възрастта е задното окачване – TUV редовно има възражения към него, като 147 се проваля по-често в сравнение с автомобилите на сходна възраст. При покупката на старо без гаранция малките дефекти могат да се окажат доста скъпи за ремонтиране – неработещите бордни компютри, трудноподвижните стъклоповдигачи, „студеното“ отопление на седалките – досадните проблеми с електрическата инсталация могат доста да ви изнервят. Но точно тук искаме да направим голям комплимент на конструкторите на Alfа – не ни е познат нито един друг италиански автомобил, при който ремонтите да са толкова лесни и евтини. О’кей, ще ви е трудно да се справите самостоятелно на принципа „Направи си сам“, но поради малкото време, необходимо за ремонта, сметките в сервизите са поносими.
Въпреки досадните дребни повреди Alfa 147 ще ви се реваншира с чудесно спортно поведение на пътя, високи резерви от сигурност в завоите и достатъчен комфорт даже и при много дълги пътувания. Бензиновите двигатели не са особено икономични, но за сметка на това ще ви радват с пъргаво и спонтанно набиране на обороти и равномерно разгръщане на мощността. Common-Rail турбодизеловите двигатели се отличават с много спокоен и тих ход, висока еластичност и напълно приемлив разход на гориво. Двигателите са безпроблемни и надеждни, стига ангренажните ремъци и маслото да се сменят навреме. Както за съжаление стана обичайно при съвременните двигатели, най-честата причина за проблеми по електрониката на двигателя са дебитомерите и други електронни компоненти, производство на Bosch.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА ALFA ROMEO 147 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Ето няколко съвета, преди да проведете пробното шофиране на избрания от вас автомобил:
- Проверете нивото на маслото. При спортен и агресивен стил на шофиране разходът на масло е висок, най-вече при бензиновите двигатели.
- Големи джанти. 16-цоловите колела силно разтърсват автомобила и комфортът на возене е недостатъчен.
- Скърца ли колата при студено време? Да? Жалко, защото шумовете ще изчезнат едва при покачване на температурите.
- Трудно превключване на предавките и „тежък“ скоростен лoст? Няма страшно, този проблем се „лекува“ с малка грес по механизма за превключване.
И естествено добре е колата да има сервизна книжка, попълвана редовно и без пропуснати инспекции