Alfa Romeo 147 на старо: елегантен и надежден италианец

Със стабилна като Audi A3 цена, голяма жажда за бензин и понякога значителен разход на масло Alfa 147 е трудно да бъде наречена изгодна покупка на старо. За сметка на това удоволствие от шофирането е гарантирано.

3001
2018

Много е хубаво, когато в живота ви всичко е наред. Но за съжаление това се случва рядко. Работата ви е сигурна, но пък е ужасно скучна. Съпругата е оправна и чевръста, но не е никак атрактивна. А колата… тя би могла да внесе малко живец в ежедневието. Който мисли по този начин, е попаднал на подходящия материал – и е потенциален купувач на Alfa Romeo.

Компетентността на 147 по завоите е безспорна, но багажникът е доста малък – 292 литра.

147 е в продажба от март 2001 г., а една 147 2.0 TS беше подложена на 16-месечен продължителен тест в редакцията на AUTO BILD. В началото изработката малко ни изнервяше, но с всеки изминат километър колата все повече ни радваше и ние останахме доволни. Както нашите читатели отбелязват без особена изненада, на италианските монтажни линии понякога има пропуски в качеството на сглобката. Проникването на вода в интериора звучи като проблем от 60-те години, но не е типично за ерата на перфектните пластмаси и техники на залепване на детайлите. Досадно, но всъщност не е значителен дефект. Въпреки това има какво да се желае по отношение на качеството.

Нашият фаворит е Alfa Romeo 147 2.0 TS със 150 к.с.

Типичен проблем на малката Alfa с напредване на възрастта е задното окачване – TUV редовно има възражения към него, като 147 се проваля по-често в сравнение с автомобилите на сходна възраст. При покупката на старо без гаранция малките дефекти могат да се окажат доста скъпи за ремонтиране – неработещите бордни компютри, трудноподвижните стъклоповдигачи, „студеното“ отопление на седалките – досадните проблеми с електрическата инсталация могат доста да ви изнервят. Но точно тук искаме да направим голям комплимент на конструкторите на Alfа – не ни е познат нито един друг италиански автомобил, при който ремонтите да са толкова лесни и евтини. О’кей, ще ви е трудно да се справите самостоятелно на принципа „Направи си сам“, но поради малкото време, необходимо за ремонта, сметките в сервизите са поносими.

На пръв поглед кокпитът не е особено прегледен, но след известно време се свиква.

Бързо ще се влюбите в стабилните седалки с удобни тапицерии . Това показва и нашият продължителен тест на 147 2.0 TS от 2003 г.

Въпреки досадните дребни повреди Alfa 147 ще ви се реваншира с чудесно спортно поведение на пътя, високи резерви от сигурност в завоите и достатъчен комфорт даже и при много дълги пътувания. Бензиновите двигатели не са особено икономични, но за сметка на това ще ви радват с пъргаво и спонтанно набиране на обороти и равномерно разгръщане на мощността. Common-Rail турбодизеловите двигатели се отличават с много спокоен и тих ход, висока еластичност и напълно приемлив разход на гориво. Двигателите са безпроблемни и надеждни, стига ангренажните ремъци и маслото да се сменят навреме. Както за съжаление стана обичайно при съвременните двигатели, най-честата причина за проблеми по електрониката на двигателя са дебитомерите и други електронни компоненти, производство на Bosch.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА ALFA ROMEO 147 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Ето няколко съвета, преди да проведете пробното шофиране на избрания от вас автомобил:

  • Проверете нивото на маслото. При спортен и агресивен стил на шофиране разходът на масло е висок, най-вече при бензиновите двигатели.
  • Големи джанти. 16-цоловите колела силно разтърсват автомобила и комфортът на возене е недостатъчен.
  • Скърца ли колата при студено време? Да? Жалко, защото шумовете ще изчезнат едва при покачване на температурите.
  • Трудно превключване на предавките и „тежък“ скоростен лoст? Няма страшно, този проблем се „лекува“ с малка грес по механизма за превключване.
    И естествено добре е колата да има сервизна книжка, попълвана редовно и без пропуснати инспекции

Шарнирите на предното окачване са стабилни, но за съжаление това не може да се каже за задното

Защо ли при повечето 147 фаровете не са регулирани правилно? Дали са виновни сервизите?

Куплунгите в моторния отсек често са причина за проблеми.

Течове на масло от картера? Най-често е достатъчно да се дозатегнат равномерно болтовете.

Много трудно ще намерите ръжда по 147, най-често корозира изпускателната система.

Учудващо – нито един наш читател не ни се е оплакал от дефектна ламбда-сонда при 147

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв