2016
С УДОВОЛСТВИЕ бихме казали за 159, че е толкова добър автомобил, колкото изглежда: остри като бръснач ръбове, широки рамене, мощна фигура. Освен това класическата за Alfa предна част с традиционната радиаторна решетка Scudetto – като я видят, коленете на феновете на италианския дизайн омекват. 159, създадена от Italdesign Giugiaro, излъчва секс с каросерията си. Фините духове оценяват изпълнените с любов детайли в ориентирания към водача кокпит: вместо обикновени символи върху уредите, разположени в „пещери“ на средната конзола, са изписани италиански думи като Benzina, Acqua и Olio. Да, 159 е впечатляващ автомобил, който очарова всеки автомобилен естет.
За разлика от инспекторите на TÜV. Наистина 159 е много по-качествена от предишния модел 156, но е далеч от надеждността и безпроблемността на едно BMW Серия 3 или Mercedes C-клас. Почти всяка трета 7-годишна 159 се проваля пред TÜV. Само 58,5 процента от всички инспектирани 7-годишни 159 са без забележки. За сравнение: близо 80 процента от всички 7-годишни С-клас (W 204) нямат проблеми при техническия преглед на TÜV, при Серия 3 (Е90) са 75 процента. Но истинските алфисти почти не се интересуват от подобни статистики. Освен дизайна те обичат преди всичко пъргавината. Тя се гарантира най-вече от двигателя, и то по-конкретно от един: докато дизелите са или мудни (1.9 JTDM) или недостатъчно надеждни (2.4 JTDM), при бензиновите мотори изпъква продаваният само от 2009 до 2011 година 1.8 TBi – той впечатлява със звук и темперамент, разгръща въртящия момент на V6 на GM, но е по-лек и значително по-икономичен.
ИЗВОД
ALFA ROMEO, това звучи като страст, копнеж и завършена красота. А при 159 и като автомобил, който не се вписва в прусашката взискателност. Само който разбира Alfa, може да бъде щастлив с нея. Защото качеството и изработката й в дългосрочен план не са убедителни, списъкът с типични проблеми е дълъг. Категоричен съвет за двигател: предлаганият само две години четирицилиндров мотор 1.8 TBi с 200 к.с. Със своя дрезгаво-гърлен звук той подхожда на Alfa, предлага достатъчна мощност и развива въртящ момент колкото V6. Дизел? По-добре не в една Alfa!
Продължете на следващата страница, за да видите типичните проблемни зони на модела…