Alaskan: това Renault не е нежно

Oт ноември 2017 г. Alaskan, първият пикап на Renault, ще бъде при дилърите. AUTO BILD вече успя да го тества


22
сеп.
2017

Пазарът на пикапи се разраства: в цял свят на тях се падат две трети от продажбите на лекотоварни автомобили – а това са 5 млн. екземпляра. В Германия пазарът на пикапи също расте. През 2016 са продадени общо 20 000 бройки, 12,8% повече в сравнение с предходната година. Ето защо не е изненада, че и Renault иска парче от баницата – след Mercedes с Х-клас и французите лансират пикап, базиран на Nissan Navara. Като изключим предната част и капака на товарния отсек, машината почти не се различава от своя японски събрат. Отпред откриваме типичната за Renault предница с голям ромб и дневни светлини с С-образен подпис, какъвто има при SUV-семейството на Captur и Kadjar. Oтстрани няма разлики с Navara – единствено малко допълнителен хром.

Alaskan има полезен товар до 960 кг – за разлика от своите разкрасени компактни колеги на „кокили“ той е истинско работно добиче. В товарния си отсек с широчина 1,56 м и дължина 1,58 м автомобилът поема цяло европалет. А задният капак може да бъде натоварен с до 500 кг. Да караш извън пътя в дълбока кал? Никакъв проблем: 22,3 см клиренс, ъгъл на атака 29 градуса и 4х4-задвижване (серийно) правят офроуда детска игра. Да не забравяме също, че благодарение на носещата си рама Alaskan е много „корав“. В Германия Renault предлага новия модел само с двойна кабина. При моторизациите клиентите могат да избират между две версии на 2,3-литров дизел – със 163 и 190 к.с.

Отвътре Alaskan се различава от Nissan Navara, с който си поделя поточната линия в Барселона, само по емблемата. В испанския град се прави и Х-класата, която обаче има съвсем различен кокпит.

Пластмасите са твърди на пипане, но изработката е качествена. Така кокпитът е достатъчно практичен, но и същевременно – малко шикозен. В топоборудването навигационната система със 7-инчов тъчскрийн е серийна.

Оборудван с дизела със 190 к.с., Alaskan е яко работно добиче. При ускорението той не демонстрира върхови постижения, но в крайна сметка кому е нужен спортен автомобил в гората? Още при 1500 об/мин е наличен максималният въртящ момент от 450 Нм. На пътя двигателят не крие своето акустично присъствие, но определено не е прекалено шумен като при традиционен работен автомобил. Ако човек кара Alaskan без товар, окачването е шумничко. Ние тествахме колата с чували с пясък с тегло 150 кг – и тогава возията беше приятно мека. Така пикапът демонстира, че той предпочита да бъде използван за тежки работни задачи, по предназначение, а не от хора, които искат да бъдат големи на пътя. Кормилното управление е приятно директно. Клиентите могат да поръчват колата или с 6-степенна ръчна трансмисия, или със 7-степенен автоматик с хидротрансформатор. Последният извършва чудесно своите задачи, като при ускорение дава на мотора да достигне много високи обороти. Когато човек излезе на тежък офроуд, със скорост до 100 км/ч може да включва двойното задвижване, което работи в съотношение 50:50 между предна и задна ос. Срещу доплащане има и механичен блокаж на диференциала. И тук откриваме многораменното задно окачване като при Navara.

Connectivity: свързване на телефона само чрез USB

Инфотейнмънт системата със 7-инчов дисплей може да се свързва чрез USB със смартфон, но Alaskan не владее модерни опции като Android Auto и Apple Carplay. 2,3-литровият дизел под капака ни е познат от Master и Navara. Благодарение на AdBlue-система агрегатът отговаря на нормата Евро 6. В по-слабата си версия той генерира 163 к.с. при 3750 об/мин. Максималният въртящ момент е 403 Нм (достъпни при 1500 об/мин), а максималната скорост – 172 км/ч. Разходът в смесен цикъл е 6,3 л. По-потентната версия е със 190 к.с. и два турбокомпресора, които гарантират достатъчно мощна тяга както в ниския, така и във високия оборотен диапазон. Тук максималните нютонметри са 450 (от 1500 об/мин), а максималната скорост е 184 км/ч (180 – с автоматик) – всичко това при разход 6,3 л (6,9 – автоматик).

 

Още по темата

Card image cap
100 000 км със Skoda Yeti 1.8 TSI: ядосва само с дреболии

31
юли
2017

Две и половина обиколки на земното кълбо за две години: след 100 000 километра Yeti вече няма никакви тайни за нас

Card image cap
Усъвършенстване на бестселъра

7
окт.
2016

Dacia Duster е символ на солидна изработка, надеждна техника, много добра практичност и отлично представяне извън нормалните пътища. Всичко това на много изгодна цена. Тествахме Edition 2016 на модела

Card image cap
Тест с 300 км/ч: адска жега!

25
сеп.
2017

Те всички са още по-бързи в сравнение със серийните си версии: шест тунинг модела ни демонстрират как спортните коли вземат спринта от 0 до 300 км/ч

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: