Aion V – китайският народен автомобил

1702
2025

Дългият 4,61 метра конкурент на VW ID.4 или Renault Scenic носи малко странното наименование „Aion V“ и изглежда също толкова незабележимо. Има нещо от мускулестия външен вид на Mercedes EQB и скандинавската семплост на Volvo XC40 – но няма нищо, което да се откроява на фона на масата компактни офроуд автомобили. Щом се скрие зад ъгъла и вече го забравяте.

За пасажерите обаче нещата изглеждат малко по-различно. С междуосие от 2,75 метра, задната седалка предлага достатъчно място за краката, което е рядкост в този клас, дори на платформа за електрически автомобил. А водачът седи в кокпит, който маркира ID.4 като дигитален аматьор с ограничена ергономичност.

Не напразно на централната конзола има XXL-екран и втори дисплей зад волана, който е по-впечатляващ и предлага повече информация от моделите ID. И монтиран високо и по-напред прави излишен Head-up дисплея, на който така или иначе в Гуанджоу (все още)нямат отговор.

Те обаче са използвали трик, който вероятно го има само в Китай: докато европейците и американците могат да различат само хладко и леко охладено в климатизираните си поставки, топлинното отделение между предните седалки на Aion V поддържа температури от минус 18 до плюс 50 градуса. Така студеното кафе лате всъщност остава ледено студено през лятото, а бургерът за вкъщи идва горещ на масата.

Aion V за под 70 000 лв.

Затова пък има задвижване и преди всичко батерии, които са повече от конкурентоспособни – особено ако цената започва от доста под 70  000 лв. Електрическият мотор в предницата мобилизира 204 или 224 к.с. и позволява максимална скорост от поне 180 км/ч, а батерията в пода на автомобила е с литиево-йонни клетки с капацитет от 75 кВтч. и позволява пробег до 521 километра.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин