Новини » ADAC: новите автомобили стават все по-некачествени

ADAC: новите автомобили стават все по-некачествени

2608
2022

ADAC постави под лупа за проверка на качество на материалите и изработката 580 автомобила. Резултатът е разочароващ, като от организацията посочват, че при германските премиум марки има съществени пропуски

Автомобилната индустрия е в процес на трансформация към електрическа мобилност. За мениджърите на автомобилните производители този процес е много трудоемък, тъй като им се налага да „жонглират“ с милиарди, които се инвестират в новото бъдеще на колела. Не е нужно да сте завършили икономика, за да се сетите, че тези огромни суми трябва да дойдат отнякъде. Защото както всички други компании, така и автомобилните искат преди всичко да правят пари. И в крайна сметка, подобно на конвенционалните автомобили, на финала и електромобилите трябва да носят печалба.

Милиарди инвестиции, спестени от качеството

Батерията остава най-скъпата част в електрическия автомобил. В тази ситуация маркетинговите стратези са поставени под сложен избор – дали да прехвърлят допълнителните разходи изцяло към купувача или да смекчат финансовата тежест върху него, доколкото това е възможно. Конкуренцията обаче никога не спи. „По традиция в целия свят автомобилната индустрия е силно конкурентна среда. А това означава, че ефективната развойна дейност и ефективното производство са ключови елементи за успех. В крайна сметка, въпросът е да разработиш продукт, който събужда желанието на потребителя да направи покупка. В момента клиентите отдават голямо значение на аспекти като пробег, дигитални услуги и размера на екрана в кокпита. В хода на тези изисквания други компоненти биват „поевтинени“, казва Питър Финтл, ръководител на отдела за технологии и иновации в Capgemini Engineering.

Ето защо на производителите се налага да правят икономии на всички фронтове, дори и при модели с малка батерия. Нарастващият брой асистиращи системи и все по-сложните информационно-развлекателни системи, които се поставят в наши дни, също струват пари. И то много. А печалбата трябва да дойде отнякъде – дори и за сметка на качеството в други възли.

ADAC разкрива дефекти в качеството

Именно това разкриват от ADAC след внимателното обследване на 580 автомобила по отношение качество на материали и изработката. „Качеството се влошава при много модели, но също така се подобрява при други. Дори скъпите автомобили често не са с особено високо качество“, коментират от автомобилния клуб на Германия.

И макар че Audi A4/A5 е лидер в средния клас (следвано от BMW Серия 5 и Серия 7 и Mercedes E-клас), а Porsche Panamera и Taycan са с най-високи оценки във високите класове, тестващите от ADAC отправят сериозна критика към гиганта от Волфсбург. „В момента Volkswagen Group върви надолу“. Експертите посочват като лош пример Audi A3, където забелязват иконимии във всички аспекти спрямо предшественика. Те критикуват голата ламарина в багажника, евтината пластмаса в интериора, както и редица несъвършенства в изработката на таблото, каквито не подхождат на марка с премиум характер като Audi. Критика отнася и Mercedes C-класа: докато за тестващите предишното поколение на модела е било истински отличник, актуалното разочарова с евтини материали (напр. твърдата пластмаса в джобовете за съхранение на вратите). Най-слаба оценка в средните класове получава Honda CR-V, следвана от Tesla Model 3 и Subaru Outback/Forester. Във високите най-лошо се представят Toyota Highlander, VW T6.1 и Ford Mustang.  

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин