Actros като луксозен кемпер… или най-бавният Brabus на всички времена

0905
2025

Не всеки Brabus има „ценз“ за най-лявата лента – но надали някой предлага повече лукс от Big Boy, което би могъл да „накаже“ най-много някой влекач с полуремарке

Упражнението 0-100 изобщо не е възможно, дори на пълна газ вдига само 90 км/ч, държи се на пътя като океански лайнер в бурно море, а вместо да се свиваш на педя от асфалта в карбонова обвивка, виждаш света от птичи поглед от „трон“ с въздушно окачване – и всичко това се отнасяло за Brabus?!

Да, няма шега, няма измама. Специалистите от Ботроп не се интересуват само от AMG GT, Mercedes SL, S- или G-класата. Сега те се заемат с най-големия си проект за Daimler – и тунинговат Actros. И за разлика от друг, този път фокусът е не върху бързината, а върху неподвижното положение: добре дошли на борда на Brabus Big Boy, първия кемпер от Ботроп!

Brabus Big Boy: тунингован Actros

Въпреки че определението „кемпер“ в случая звучи като подценяване. Защото това, което от Brabus са сътворили върху площ над 30 квадратни метра заедно с белгийската компания STX Motorhomes, специализирана в каравани за транспорт на коне, е горе-долу толкова далеч от Mercedes V-класа Marco Polo, колкото президентският апартамент в Grand Hotel от 2-етажно легло в младежки хостел.

Добре дошли в Brabus Big Boy, първия кемпер от Ботроп.

Когато моторхоумът се самонивелира върху хидравличните си опори и след това, само с натискане на бутон, като при оригами се отварят четири електрически Slideouts, се обособява луксозен апартамент, в който няма да ви липсва нищо: с пръстов отпечатък или с въвеждане на цифров код вратата се отваря, стълбище ви води нагоре и влизате в хол, достатъчно голям за рок група или цял отбор спортисти. Пред холната гарнитура има гурме кухненски бокс, който е по-функционален и най-вече по-скъп, отколкото в повечето частни домове – като разполага със съдомиялна машина, хладилник за вино, фризер и фурна.

Самостоятелни стаи с баня, душ пита и др.

А зад кухнята влизате в личните покои на двореца на колела: първо минавате през баня с огромна тоалетка отляво, душ пита и отделна тоалетна отдясно, а след това влизате в спалня, която може да се използва като дискретна детска площадка или огромна релакс зона, и въпреки огромното двойно легло, все още предлага достатъчно място за всякакви гимнастически упражнения – независимо дали искате да правите йога сами или тренирате танц по двойки с партньора си. И за да се гарантира поверителност и защита от любопитни погледи, двойните стъклa разполагат с щори, които се вдигат и свалят само с натискането на бутон.

Освен това Brabus Big Boy има и много високотехнологични екстри за осигуряване на автономност и забавление: слънчеви панели на покрива и генератор в „мазето“ произвеждат електричество по всяко време и на всяка точка на планетата. На борда има допълнително отопление и климатик, както и резервоар за прясна вода за дъъълга почивка на плажа. Starlink осигурява достъп до интернет дори в най-отдалечените кътчета на Африка или в сърцето на германската дигитална диаспора, а с двата си 43-инчови екрана Big Boy се превръща в кино на колела или игрална зала в степта.

При толкова много място отвътре огромното двойно легло е почти незабележимо.

И въпреки че този път каросерийните майстори от Ботроп са се грижели повече за представянето на автомобила, докато е в покой, отколкото докато се движи, в Brabus не са забравили да поставят основните си характерни елементи в лицето на детайли, изработени от карбон, хром и светодиоди, както и специални дизайнерски джанти и червено светещо лого на Brabus вместо звезда. И точно както при S- или G-класата, водачът е разположен в луксозен салон с доволно количество лак, кожа и компоненти от въглеродни влакна. Всичко това превръща Actros-а в мечта за всеки шофьор на камион.

6-цилиндров двигател с работен обем 12,8 литра

Единствено по задвижването няма никакви промени: тъй като явно 6-цилиндровият двигател с работен обем 12,8 литра, 530 к.с. и въртящ момент 2600 Нм се е оказал достатъчно добър за проекта. И все пак, поради законовите ограничения Big Boy е може би най-бавният Brabus на всички времена, „надминат“ само от Unimog-а от най-ранните години, който основателят на компанията Бодо Бушман някога е използвал за своя играчка. Но в интерес на истината, това не означава, че шофирането не е достатъчно завладяващо.

Защото макар че при Brabus Rocket пътят става на „пътечка“, а гледката към пейзажа отстрани се размазва, и зад волана на Big Boy се чувствате като крал на пътя. Воланът на колоса може да се върти с един пръст, газта можете да натискате и с кутрето си – и ако прежалвате 40 литра дизел на 100 километра, управлението на 30-тонния моторхоум определено ще ви радва. И без значение колко яростно може да реве и крещи спортната генерация например на някоя 8-цилиндрова G-класа, нищо не може да се сравни с бученето на мощен дизел и съскането на въздушните спирачки, което, подобно на кралска фанфара, придава специфичен чар при появата на Big Boy.

Точно толкова лесно, колкото и потеглянето, е и поддържането на правата посока с кемпера за кат. С. Разбира се, с дължина 12 метра, ширина 2,50 метра и височина 4 метра, той изисква малко повече предпазливост, а предвиждането на пътната обстановка няма да ви навреди с оглед на необичайно дългия за Brabus спирачен път. Но огледалата с камери помагат много на водача, също както и камера за обратно виждане при маневриране. След две или три кръгчета бързо свиквате с XXL-кемпера.

Соларни панели на покрива и генератор в мазето осигуряват електричество по всяко време и навсякъде.

Разбира се, на магистралата не очаквайте наслада от ускорението – а средностатистическият клиент на Brabus вероятно ще се почувства леко фрустриран, когато дори базова B-класа изпревари Big Boy. А без значение колко сериозно настъпвате газта, скоростомерът няма да посочи повече от 90.

Цялото удоволствие излиза 3 милиона лева

Но едва ли някой наистина ще се притесни от липсата на динамика. Защото който може да си позволи целия този лукс, е господар на собственото си време (Big Boy струва 3 милиона лева – колкото 10  Actros-а). Или пък разполага с необходимия персонал, който да закара „голямото момче“ там, където шефът иска. А той вероятно ще пожелае дворецът на колела да отива по-често до кулоарите на конни или тенис турнири, снимачни площадки или падоци на автомобилни състезания – това поне очакват хората от Brabus, които очакват да виждат първите продадени екземпляри от Big Boy именно по такива места.

И докато колосът се „търкаля“ към местоназначението си в бавната лента, собственикът му вероятно ще го застигне някъде по пътя – и ще го задмине от изпреварващата лента с друг Brabus. В Ботроп така и така имат за всекиго по нещо.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин