Accelleron – новата марка турбокомпресори за големите

1602
2022

АББ обяви, че нейната дивизия „Tурбокомпресори“ (част от бизнес направление Автоматизация на процеси), световен лидер в турбокомпресорите за тежкотоварни дизелови и газови двигатели, представя новата си марка „Acceleron“, съставна дума от: Access – Accelerate – Excel – on and on (достъп – ускорение – превъзходство – постоянно), с нов смел цвят в ярко лилаво, което представлява един мощен, вдъхновяващ и благороден бранд.

Новата марка е съсредоточена около целта на компанията: Заедно ние вдъхновяваме, правим иновации и надминаваме очакванията – като задаваме стандартите в индустрията в помощ на всички. Тя също така гради върху историята на компанията с над 100 години в бизнеса с турбокомпресори, въплъщавайки амбицията да продължи развитието си като световен лидер на пазара в своите сектори, като помага на света да успява и да напредва по един по-устойчив начин. Първото практическо приложение на турбокомпресорите, изобретени от швейцареца Алфред Бючи, е за големи корабни двигатели, произведени от Brown Boveri & Co. (сега АББ) през 1924 г.

Новият бранд е част от стратегията за управление на портфолиото на АББ с цел оперативно отделяне на дивизия „Турбокомпресори“, преди да бъде взето окончателно решение за продажба или отделяне на бизнеса към края на първото тримесечие. Който и път да избере АББ за разделяне на бизнеса, този процес трябва да бъде завършен през първата половина на 2022 г.

„Откриването на марката Accelleron е важен момент за нашия бизнес. Гордеем се с нашето наследство, но също така сме развълнувани от следващия етап на нашия растеж, като предоставяме иновативни технологии и сервизни решения на нашите клиенти“, каза главният изпълнителен директор Оливър Рименшнайдер. На 1 март 2022 г. той ще бъде наследен от Даниел Бишофбергер, който се присъединява отново към АББ от Сулцер. В случай на отделяне се очаква Оливър да стане председател на Accelleron.

https://youtu.be/7ZnT3XqVaU8

Accelleron е световен лидер в технологиите за турбокомпресори и решенията за оптимизация за двигатели от 0,5 до 80 MW, като помага за осигуряването на устойчива и надеждна мощност за морския, енергийния, железопътния и извънмагистралния сектор. С инсталирана база от приблизително 180 000 турбокомпресора и мрежа от повече от 100 сервизни станции по целия свят, нейните иновативни технологии и дигитални решения дават на клиентите си мощта да продължат напред.

През 2021 г. тя постигна приходи от приблизително 750 млн. долара и има над 2300 служители по целия свят, от които приблизително 800 са разположени в централата и глобалния център за научноизследователска и развойна дейност в Баден, Швейцария. Тя е водеща компания в своята индустрия и предпочитан партньор на около 6000 клиенти чрез глобалната си сервизна мрежа в повече от 50 страни.

Ключов двигател на пазара в индустрията на Accelleron е тенденцията към декарбонизация на фона на международните и национални регулации. Например целта на Международната морска организация за намаляване наполовина на емисиите на парникови газове от корабите до 2050 г. стимулира търсенето на ефективни и устойчиви технологии. Очаква се подобренията и новите технологии за горива с нулеви нетни въглеродни емисии да спомогнат за стратегическата посока на бизнеса през следващите години. Accelleron води в технологичните и търговски проекти за прототипи с алтернативни горива като водород, метанол и амоняк.

Турбокомпресорите позволяват значителни подобрения в ефективността, увеличавайки мощността на двигателя с до 300 процента и по този начин енергийната ефективност с до 10 процента. Конвенционалните двигатели биха били до четири пъти по-големи без турбокомпресор. При идеални условия турбокомпресорите на АББ предлагат още 2 процента подобрение в сравнение с индустриалния стандарт, което възлиза на спестени 1 милион долара през целия живот3 за голям контейнеровоз.

Турбокомпресорите на АББ намаляват разхода на гориво и следователно емисиите на CO2 средно с 405 000 тона годишно само за корабната индустрия, като същевременно играят решаваща роля в балансирането на мощността за националните мрежи, разширяването на мощността в нововъзникващите икономики и микромрежите, както и резервното захранване за критична инфраструктура, например центрове за данни.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин