2018
Всички говорят за новото М5: за 3,4 сек ултрапотентната лимузина с 600 к.с. ускорява от 0 до 100 км/ч и поставя нови мащаби по отношение на напречната динамика. И докато всички тръпнат в очакване до мощната „петица“, AC Schnitzer прави нейна алтернатива след модификации по M550i. Базовият автомобил предлага страхотен потенциал, убеден е шефът по разработката Роман Фенерс. V8 Biturbo и работен обем 4,4 л – всичко това ни навява спомени за старото М5.
Постижения на нивото на новото М5
При двигателя хората от Alpina са използвали базата от M550i – останалото е ново. „Осмакът“ е получил единствено чиптунинг, след който мощността е вдигната от 462 на 551 к.с., а въртящият момент е увеличен със 100 Нм. При оптимален старт с Launch Control и на ниски температури ACS5 50xi се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 3,5 сек – само с една десета по-бавно от новото М5 (по заводски данни) и с половин секунда по-бързо от M550i (по нашите измервания). Леко разочарование срещнахме при максималната скорост, която е лимитирана електронно до 250 км/ч. Не се притеснявайте – ако искате да атакувате най-лявата лента на германските аутобани, тунинг компанията (с право на собствен VIN) готви отстраняване на ограничението. Увеличението на мощността се усеща веднага – след 3000 об/мин турбините се „развъртат“ порядъчно. Звукът, който отеква през четирите ауспухови тръби, е значително по-впечатляващ и по-приятен за ухото в сравнение с M550i.
За по-голямо удоволствие при атакуване на завоите се грижат по-широки гуми и джанти в комбинация със спортни пружини. Въпреки това настройката на окачването е прекалено мека. При паркиране трябва да внимавате да не закачите ниския сплитер под предната броня – спокойно можете да не го поръчвате.
Извод
Ако за вас „истинският“ М5 е прекалено скъп, но искате да се радвате на близка мощност, горещо ви препоръчваме M550i на AC Schnitzer. По отношение на динамиката и саунда този екзотичен модел почти не отстъпва на новата „М-ка“. Тормози ни единственото електронното ограничение на скоростта…
Данни за автомобила |
AC Schnitzer ACS5 50xi |
Мотор | V8, битурбо |
Разположение | отпред надл. |
Работен обем | 4395 cм³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 405 (551)/5500 |
Литрова мощност | 125 к.с./л |
Нм при об/мин | 750/4200 |
Задвижване | двойно |
Трансмисия | 8-степ. автоматична |
Спирачки пр. | 374 мм/вентилирани |
Спирачки з. | 345 мм/вентилирани |
Гуми пр./з. | 245/35 – 285/30 R 20 |
Reifentyp | Michelin Sport 4 S |
Д/Ш/В | 4962/1868/1450 мм |
Цена на тестовия автомобил | 212 587 лв. |
Messwerte | AC Schnitzer ACS5 50xi |
0-100 км/ч | 3,5 сек |
0-200 км/ч | 12,4 сек |
60-100 км/ч (4./ 5. пред.) | 2,4/3,3 сек |
80-120 км/ч (5./6./7./8. пред.) | 3,2/4,6/6,7/12,3 сек |
Спирачен път | |
от 100 км/ч студени | 33,5 м |
от 100 км/ч топли | 32,8 м |
от 200 км/студени | 136,9 м |
Макс. скорост | 250 км/ч (ел. ограничена) |
Тестов разход на 100 км | 13,0 л А98Н |
Тегло/пол. товар | 1958/577 kg |
Относителна мощност | 3,6 кг/к.с. |