AUTO BILD България / AC Schnitzer ACS5 50xi: M5 в олекотена форма

AC Schnitzer ACS5 50xi: M5 в олекотена форма

Ако не ви се чака за М5, съществува и друг, „преходен“ вариант – в лицето на AC Schnitzer ACS5 50xi с 551 конски сили


23
ян.
2018

Всички говорят за новото М5: за 3,4 сек ултрапотентната лимузина с 600 к.с. ускорява от 0 до 100 км/ч и поставя нови мащаби по отношение на напречната динамика. И докато всички тръпнат в очакване до мощната „петица“, AC Schnitzer прави нейна алтернатива след модификации по M550i. Базовият автомобил предлага страхотен потенциал, убеден е шефът по разработката Роман Фенерс. V8 Biturbo и работен обем 4,4 л – всичко това ни навява спомени за старото М5.

Постижения на нивото на новото М5

При двигателя хората от Alpina са използвали базата от M550i – останалото е ново. „Осмакът“ е получил единствено чиптунинг, след който мощността е вдигната от 462 на 551 к.с., а въртящият момент е увеличен със 100 Нм. При оптимален старт с Launch Control и на ниски температури ACS5 50xi се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 3,5 сек – само с една десета по-бавно от новото М5 (по заводски данни) и с половин секунда по-бързо от M550i (по нашите измервания). Леко разочарование срещнахме при максималната скорост, която е лимитирана електронно до 250 км/ч. Не се притеснявайте – ако искате да атакувате най-лявата лента на германските аутобани, тунинг компанията (с право на собствен VIN) готви отстраняване на ограничението. Увеличението на мощността се усеща веднага – след 3000 об/мин турбините се „развъртат“ порядъчно. Звукът, който отеква през четирите ауспухови тръби, е значително по-впечатляващ и по-приятен за ухото в сравнение с M550i.

За по-голямо удоволствие при атакуване на завоите се грижат по-широки гуми и джанти в комбинация със спортни пружини. Въпреки това настройката на окачването е прекалено мека. При паркиране трябва да внимавате да не закачите ниския сплитер под предната броня – спокойно можете да не го поръчвате.

Извод

Ако за вас „истинският“ М5 е прекалено скъп, но искате да се радвате на близка мощност, горещо ви препоръчваме M550i на AC Schnitzer. По отношение на динамиката и саунда този екзотичен модел почти не отстъпва на новата „М-ка“. Тормози ни единственото електронното ограничение на скоростта…

Данни за автомобила

AC Schnitzer ACS5 50xi

Мотор V8, битурбо
Разположение отпред надл.
Работен обем 4395 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 405 (551)/5500
Литрова мощност 125 к.с./л
Нм при об/мин 750/4200
Задвижване двойно
Трансмисия 8-степ. автоматична
Спирачки пр. 374 мм/вентилирани
Спирачки з. 345 мм/вентилирани
Гуми пр./з. 245/35 – 285/30 R 20
Reifentyp Michelin Sport 4 S
Д/Ш/В 4962/1868/1450 мм
Цена на тестовия автомобил 212 587 лв.
Messwerte AC Schnitzer ACS5 50xi
0-100 км/ч 3,5 сек
0-200 км/ч 12,4 сек
60-100 км/ч (4./ 5. пред.) 2,4/3,3 сек
80-120 км/ч (5./6./7./8. пред.) 3,2/4,6/6,7/12,3 сек
Спирачен път
от 100 км/ч студени 33,5 м
от 100 км/ч топли 32,8 м
от 200 км/студени 136,9 м
Макс. скорост 250 км/ч (ел. ограничена)
Тестов разход на 100 км 13,0 л А98Н
Тегло/пол. товар 1958/577 kg
Относителна мощност 3,6 кг/к.с.

Още по темата

Card image cap
Fiesta атакува i20, Corsa и C3

6
дек.
2017

Най-продаваният автомобил в Европа се изправя срещу най-добрите в своя клас. Малко е само името му

Card image cap
Най-добрите гуми за зимата

25
дек.
2016

Всесезонни или зимни гуми, спортни специалисти за сняг – този преглед представя победителите и губещите

Card image cap
Първи впечатления: Renault Talisman TCe 200

9
ное.
2016

Renault изпраща Talisman в битката за средния клас - с отличен бензинов агрегат, щедро място и уютна атмосфера

Card image cap

В последния брой:

Архив >