AC Schnitzer ACS3 4.0ix Touring: това комби не се шегува!

Комби, автоматик, 4х4 и...? Не, няма дизел. В AC Schnitzer 340i xDrive Touring мощна тяга осигурява нежно работещ бензинов двигател

2510
2016

Сещате ли се какви автомобили обичат търговските представители? Най-често комбита от премиум марка, най-добре в черен цвят, с автоматична трансмисия и дизел. Е, Schnitzer 340i xDrive Touring не изпълнява само последното условие – и тестовият му разход от 11,2 л А98 Н определено не е най-доброто решение за хора, изминаващи 6-цифрен пробег годишно. Но за сметка на това неговите 380 к.с. и 540 Нм „разчистват“ лявата лента на германските магистрали.

Увеличената мощност гарантира върхова тяга

Благодарение на двойното задвижване колата ускорява равномерно при старт от място и изобщо не усещате, че след 4,3 секунди сте достигнали 100 км/ч, за спринта до 200 ви трябват едва 16,6. Генерираната посредством чиптунинг добавена мощност се чувства веднага, серийната модификация (450 Нм, 326 к.с.) се нуждае от 5 секунди за спринта до 100 км/ч. Електронното ограничение на скоростта до 250 км/ч остава активно. Благодарение на ултрапрецизното кормилно управление и окачването на Schnitzer с възможност за регулация по височина и действия на амортисьорите комбито се движи като по релси и почти не се наклонява в завоите. На моменти обаче се чувства леко недозавиване. Въпреки идеалната стабилност настройката на тестовия автомобил (с около 30 мм по-ниско) гарантира приличен комфорт на дълъг път.

Чарът на AC Schnitzer ACS3 4.0ix Touring (както е официалното му наименование) се крие във външността, от която човек изобщо не очаква върхова динамика. Едва на втори поглед откривате „добавките“ от алуминий и карбон. Гърнетата на Schnitzer се грижат за подобаващото акустично присъствие на 6-цилиндровия агрегат, но и не го правят прекалено шумен. За всекидневието автомобилът е малко „твърд“, но основният проблем е намаленият клиренс.

Извод

Хубаво е, че все още има комбита с бензинови двигатели. „Напомпаният“ до 380 к.с. 6-цилиндров агрегат с принудително пълнене работи нежно, звучи мелодично и разполага с достатъчно мощност при всякакви обороти. Спортното окачване се грижи за повече стабилност при шофиране по завои без да влошава комфорта на возене. Единственият дефект на прекрасната машина е цената й – над 130 000 лева…

Данни за автомобила AC Schnitzer ACS3 4.0ix Touring
Двигател 6-цил. редови, турбо
Разположение отпред надл.
Работен обем 2998 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 279 (380)/5500
Относителна мощност 127 к.с./л
Нм при об/мин 540/2800-4400
Задвижване двойно
Трансмисия 8-степ. автоматична
Спирачки дискови, отпред 340 мм/330 мм отзад
Предни гуми 225/35 R 20
Задни гуми 255/30 R 20
Д/Ш/В 4633/1811/1420 мм
0-100 км/ч 4,3 сек
0-200 км/ч 16,6 сек
60-100 км/ч 3,3 сек (4-а пред.)
80-120 км/ч 4,5/6,2 сек (5-а/6-а пред.)
Спирачен път
от 100 км/ч студени  35,2 м
 от 100 км/ч топли 34,0 м
Макс. скорост 250 км/ч
Тестов разход 11,2 л/100 км (А98 Н)
Тегло (празен)/пол. товар 1775/455 кг
Относителна мощност 4,7 кг/к.с.
Цена на тестовия автомобил 133 855 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин