2016
Сещате ли се какви автомобили обичат търговските представители? Най-често комбита от премиум марка, най-добре в черен цвят, с автоматична трансмисия и дизел. Е, Schnitzer 340i xDrive Touring не изпълнява само последното условие – и тестовият му разход от 11,2 л А98 Н определено не е най-доброто решение за хора, изминаващи 6-цифрен пробег годишно. Но за сметка на това неговите 380 к.с. и 540 Нм „разчистват“ лявата лента на германските магистрали.
Увеличената мощност гарантира върхова тяга
Благодарение на двойното задвижване колата ускорява равномерно при старт от място и изобщо не усещате, че след 4,3 секунди сте достигнали 100 км/ч, за спринта до 200 ви трябват едва 16,6. Генерираната посредством чиптунинг добавена мощност се чувства веднага, серийната модификация (450 Нм, 326 к.с.) се нуждае от 5 секунди за спринта до 100 км/ч. Електронното ограничение на скоростта до 250 км/ч остава активно. Благодарение на ултрапрецизното кормилно управление и окачването на Schnitzer с възможност за регулация по височина и действия на амортисьорите комбито се движи като по релси и почти не се наклонява в завоите. На моменти обаче се чувства леко недозавиване. Въпреки идеалната стабилност настройката на тестовия автомобил (с около 30 мм по-ниско) гарантира приличен комфорт на дълъг път.
Чарът на AC Schnitzer ACS3 4.0ix Touring (както е официалното му наименование) се крие във външността, от която човек изобщо не очаква върхова динамика. Едва на втори поглед откривате „добавките“ от алуминий и карбон. Гърнетата на Schnitzer се грижат за подобаващото акустично присъствие на 6-цилиндровия агрегат, но и не го правят прекалено шумен. За всекидневието автомобилът е малко „твърд“, но основният проблем е намаленият клиренс.
Извод
Хубаво е, че все още има комбита с бензинови двигатели. „Напомпаният“ до 380 к.с. 6-цилиндров агрегат с принудително пълнене работи нежно, звучи мелодично и разполага с достатъчно мощност при всякакви обороти. Спортното окачване се грижи за повече стабилност при шофиране по завои без да влошава комфорта на возене. Единственият дефект на прекрасната машина е цената й – над 130 000 лева…
Данни за автомобила | AC Schnitzer ACS3 4.0ix Touring | |
Двигател | 6-цил. редови, турбо | |
Разположение | отпред надл. | |
Работен обем | 2998 cм³ | |
кВт (к.с.) при об/мин | 279 (380)/5500 | |
Относителна мощност | 127 к.с./л | |
Нм при об/мин | 540/2800-4400 | |
Задвижване | двойно | |
Трансмисия | 8-степ. автоматична | |
Спирачки | дискови, отпред 340 мм/330 мм отзад | |
Предни гуми | 225/35 R 20 | |
Задни гуми | 255/30 R 20 | |
Д/Ш/В | 4633/1811/1420 мм | |
0-100 км/ч 4,3 сек | ||
0-200 км/ч | 16,6 сек | |
60-100 км/ч | 3,3 сек (4-а пред.) | |
80-120 км/ч | 4,5/6,2 сек (5-а/6-а пред.) | |
Спирачен път | ||
от 100 км/ч студени | 35,2 м | |
от 100 км/ч топли | 34,0 м | |
Макс. скорост | 250 км/ч | |
Тестов разход | 11,2 л/100 км (А98 Н) | |
Тегло (празен)/пол. товар | 1775/455 кг | |
Относителна мощност | 4,7 кг/к.с. | |
Цена на тестовия автомобил | 133 855 лв. |