AC Schnitzer ACS3: поизпотихме тунингованата М3-ка

Дори и серийното BMW M3 Competition е подходящо за всекидневието и състезателната писта. Но AC Schnitzer ACS3 може и повече

2203
2017

„Най-бързият седан на Заксенринг“ досега бе едно Audi S8. През 2015 година MTM осигуриха на големия „кораб“ 802 к.с. и гуми Michelin Cup, след което автомобилът постигна сензационно време за обиколка.  И тогава никой не можеше да повярва, че в близките години това време може да бъде подобрено от автомобил с 4 врати. Един от майсторите на тунинга, които не смяташе това за невъзможно, бе AC Schnitzer.

AC Schnitzer повишават мощността на двигателя с нов софтуер

Според тях шестцилиндровият битурбо двигател на М3 с пакет Competition и 450 к.с. може да бъде подобрен, потенциал за оптимизации имало и при гумите и окачването. Но дали това ще е достатъчно за нов рекорд за автомобил с 4 врати? По отношение на двигателя AC Schnitzer са действали „предпазливо“ – без по-голям турбокомпресор, без механични промени. За 4185 евро клиентът получава само допълнителен управляващ блок, както и 2 години гаранция. На изпитателния стенд на AC Schnitzer било отчетено повишение на мощността с 60 до 510 к.с. Въртящият момент също е увеличен значително, до опционалната 7-степенна скоростна кутия с два съединителя вече достигат 645 вместо 550 Нютонметра. Спортната изпускателна система също допринася за повишаването на мощността: с около 6 к.с. и 12 Нютонметра.

 Допълнителните карбонови елементи притискат „тройката“ към асфалта

При един автомобил с мощност над 500 к.с., който се движи по състезателната писта и развива 280 км/ч, аеродинамичното притискане е важно средство за постигане на спокойно поведение в завоите. В случая AC Schnitzer залага изцяло на карбона: елементите на предния спойлер например тежат само няколко стотин грама. Аеродинамичният пакет включва и странични въздушни елементи, спойлер на покрива и на задния капак, както и дифузор. Какво още е направено с цел подобряване на рекорда? Естествено, гуми и окачване – защото без подходящите гуми мощността не може да се оползотвори. AC Schnitzer са запазили серийните гуми Michelin Pilot Super Sport, но са ги монтирали на скъпите олекотени джанти AC1. Вместо електронно адаптиращото се серийно окачване е монтирано регулируемо Clubsport окачване на KW.

Но преди да проверим дали всичко това е достатъчно за рекордна обиколка на Заксенринг, трябва да научим още нещо – синия седан трябва да докаже, че повишението на мощността е ефективно. Включваме режим Sport Plus, клапите в изпускателната система се отварят, активира се  и Launch Control. Но за нас електронната система за ускорение не е истински помощник, защото отпуска съединителя при прекалено високи обороти, и задните гуми веднага се обвиват в син дим.

ACS3 успява да изпревари серийното М3 чак след 200 км/ч  

Желателно е да се направи внимателен старт без Launch Control, за да може повишеният въртящ момент да достигне до асфалта. Така че потегляме с по-ниски обороти и след това прогресивно натискаме педала на газта. Въпреки това до 100 км/ч ACS3 изостава с 2 десети от секундата от измереното от нас серийно M3 Competiton. След това обаче тунингованият модел печели преднина. До 200 км/ч тя достига 1,3 секунди. При измерването на еластичността 510-те к.с. са много жизнени: измерено и осезаемо предимства на всички предавки. Спирането е идентично, което не е чудно: и двата модела са с идентични гуми и опционални карбоново керамични спирачки. Но ACS3 харчи 1,4 литра повече от скъпия А98Н.

 

Извод

Поздравления за новия рекорд „най-бърз седан на Заксенринг“! Насоченото безкомпромисно към състезателната писта двуместно M4 GTS, най-бързото серийно BMW, изостава с 8 десети от секундата. Версията на М3 на AC Schnitzer ACS3 обаче може не само да постига върхови времена за обиколка, но е и истински всестранен талант: два реда седалки, багажник, ауспух, който може да е шумен и тих, окачването поглъща коловозите и вълните по настилката – в момента не се предлага по-добра комбинация между радост от шофирането и практичност. Единствения малък недостатък, прекалено ниският ръб на предния спойлер, може да бъде отстранен чрез регулиране на окачването.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин