AC Schnitzer ACL2: Малкото зелено чудовище

AC Schnitzer комбинира BMW M235i с техниката на M4. Резултатът: едно чудовище. Застрашително бързо, но не зло

0706
2017

ДА ПРИЕМЕМ, че имате M4. И в Schnitzer го преработят до (измерените от нас) 550 к.с. Не е възможно повече, или? Може, може! Когато всичко това е монтирано в M235i. Луда работа? Естествено. Но точно това са направили инженерите на Schnitzer при ACL2. С редовия битурбо „шестак“ на М4, механичната 6-степенна скоростна кутия, керамичните спирачки и други детайли на задвижването. Както и регулируемо окачване, блокаж на диференциала, олекотена изпускателна система и разширени със 70 милиметра задни калници. И се получава едно малко зелено чудовище.

Редовият „шестак“ от М4, но форсиран до 570 к.с.

Неговите (според Schnitzer) 570 к.с. и 740 нютонметра обещават страхотно удоволствие – и обещанията са съвсем реални. При средни обороти ACL2 буквално прелива от мощ; тягата се разгръща равномерно и линейно, макар и не при толкова високи обороти като при серийния автомобил. За сметка на това при средни обороти нютонметрите към задната ос са зашеметяващи; турбокомпресорите започват да се задъхват едва над 7000 об./мин.

Въртящият момент е огромен още при 2000 об./мин; той бута и изстрелва малката Серия 2 толкова брутално напред, че се опасявате карданеният вал да не заприлича на тирбушон. На практика обаче забележителната мощ се обуздава доста добре дори и на първа предавка; най-вече защото потеглянето със серийния съединител може да се дозира много добре. Предавките се включват доста меко, което по никакъв начин не вреди на функцията, но някак си имате неприятното усещане, че държите доберман на много тънка връв. Защото ACL2 ускорява по-добре от почти всяко друго BMW:

Магнит за погледите: червените 20-цолови джанти за булевардите изглеждат много впечатляващо

4 секунди до 100 км/ч, 11,8 до 200 км/ч. На това предизвикателство може да отговори само М6. Още по-ефектна е напречната динамика: невероятно е как този особен зелен автомобил се бори със страничните ускорения, без да се бави, без да се люлее, как се впива в завоя, как атакува бордюрите, колко уверено се движи по курса си въпреки късото междуосие – страхотно представяне за толкова малкото Серия 2. За съжаление това е за сметка на комфорта: регулируемото окачване така силно пропуска ударите до тялото ви, че ви заболява гръбнакът.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин