2023
Не се плашете, няма да боли. Така горе-долу прозвуча предложението за тестово шофиране на това BMW Серия 5, преработено от AC Schnitzer. Но какво да правим с това 545e, което генерира системна мощност 394 к.с. и тежи два тона.
Който познава съотношението мощност/тегло, знае, че този автомобил не е от най-бързите. Но шефът по разработките на Schnitzer Роман Фенерс не се отказва и продължава да ни убеждава в динамиката на автомобила. Щели сме да останем смаяни от мощното ускорение, както и върховото поведение в завой.
А ще проверим ли времената за обиколка по нашата писта? Не, това не било за хибридния седан. Но нищо – нека все пак проверим какви изненади действително крие този преработен „баварец“?
Когато малко по-късно седанът дойде при нас, бяхме изумени. Той изглежда бърз като стрела! Спойлери, сплитери, прагове – всички перфектно напаснати и съчетани идеално. Освен това автомобилът разполага с големи 21-цолови джанти, обути в дебели 255 и 295 мм гуми Michelin.
При AC Schnitzer 545e xDrive 109 к.с. идват от електромотора
Под предния капак работи добре познатият 3-литров редови „шестак“ B58 – в случая във версия с 285 к.с. Допълнителни 109 к.с. идват от електромотора – и така автомобилът генерира общо 394 к.с. Благодарение на тях „петицата“ ускорява са 4,6 секунди от 0 до 100 км/ч и достига максимална скорост 250 км/ч. AC Schnitzer познава двигателя B58 като петте си пръста – и лесно „изстисква“ от него още 51 к.с. и 60 Нм.
Още при първия тест отиваме на кантара. И шок! На предната ос се падат 1018 кг и 1020 – на задната. От една страна, това са доста килограми, но от друга, е перфектно разпределение на теглото. А в наши дни малкото модели могат да се похвалят с такова. Тази Серия 5 елегантно се справя с добавеното тегло на батерията (в багажника) благодарение на сваленото адаптивно окачване.
Серия 5 филтрира изискано неравностите, които са често срещани даже по германските междуградски пътища – дори с 21-цоловите си джанти. И не се притеснява от завоите. А напротив – каросерията нито се люшка, нито подскача нервно, а седанът следва уверено зададената траектория и радва водача с пъргавото си пътно поведение. За да бъде постигнато това, роля със сигурност са изиграли по-твърдите пружини и по-широките гуми.
От 0 до 100 за 3,97 секунди
А звукът? Максимален във фабрична настройка през колоните. Благодарение на добрата изолация, шестцилиндровият агрегат вече почти не се чува, а тунинг компанията дори не е включила в портфолиото си спортна генерация поради слабо търсене.
Да преминем към сериозните показатели, а именно – ускорението и разходът. Нашият измервателен уред VBox отчете 3,97 секунди от 0 до 100 км/ч при задействани Boost и Launch Control. 15,0 секунди за спринта от 0 до 200 км/ч също заслужават аплодисменти. А разходът е 6,8 л бензин и 9,5 кВтч по нашия тестови маршрут, но ако карате в състезателно темпо, лесно можете лесно да достигнете до 20 литра.
Извод
Никога не бих повярвал, че 545e ще може да създава такова удоволствие от шофирането. AC Schnitzer ни доказа, че дори автомобил с добавка е, а не М към името, може да разполага с върхова динамика. Тази „петица“ е наистина въодушевяваща – а ускорението й е впечатляващо.