Abt RS6-R: тествахме чудовищното комби със 740 к.с. и 900 Нм!


10
апр.
2020

600 конски сили не са ви достатъчни – т.е. стандартно Audi RS 6 за вас не е достатъчно агресивно? Да, действително има хора, които чувстват нещата по този начин. Решението за техните проблеми идва под формата на Abt RS6-R. Рядко сме смятали, че модел няма нужда от тунинг така, както при RS 6 Avant – и в същото време рядко сме отбелязвали колко добре са се получили модификациите. Така, както са ги направили хората от Abt. AUTO BILD тества един от 125-те екземпляра на модела в екзотичната серия.

Скромност: нещо непознато за Abt RS6-R

Който познава Abt, знае, че хората там разбират от елегантност, но не го раздават особено скромно. Със солидна доза спойлери от видим карбон главният герой на деня ни чака в „благородния“ шоурум. Под капака работи потентен 4-литров V8 със 740 к.с. и 920 Нм. От Abt постигат тези показатели с помощта на модифицирани турбокомпресори, интеркулери собствена разработка и стоманена ауспухова система (с карбонови накрайници). Външният вид определено не е замислен с идеята да скрие какво може машината. Визията сякаш ясно заявява – автомобилът пращи от мощност! Но нека първо я усетим. Шмугваме се в купето, преминавайки над осветените прагове, и събуждаме звяра под капака. Акустиката варира от гърлено боботене до тежки металически крясъци – както разбираме още в първите метри.

С видим карбон и широки спойлери Abt RS6-R прави впечатление на пътя.

При шофиране из града веднага забелязваме, че в спортен режим автомобилът на Abt подксача доста – вероятно това се дължи на олекотените 22-цолови джанти, обути във „валяци“ размер 285/30. Тези гуми не само не филтрират добре неравностите, но и имат склонност към по-лесно сцепване по лоши пътища. По-добре да се запътваме към магистралата, където с радост усещаме колко върховно „тегли“ от средни обороти V8-моторът. Иначе при старт от нулата разликата със серийния модел не е толкова забележима. Когато препускате по германската магистрала с 250 км/ч, трябва да бъдете много внимателни – защото преминавайки през фините канали на асфалта автомобилът става доста неспокоен. Това обаче не е лошо – защото с този болид-товарач така и така постоянно трябва да бъдете нащрек.

При много висока скорост автомобилът става „неспокоен“.

0-100 км/ч за 3,2 секунди

Часът на този снаряд идва при атаката на междуградските пътища. Тук през по-голямата част от времето сме в диапазона на средните обороти, където ще разполагате с ударните 920 Нм. Автомобилът е като ритнат отзад, когато ускоряваме от завоя с около 4500 об/мин. По ненатоварения извънградски участък впечатлението, че при старт от място разликата със серийния екземпляр не е толкова голяма, се засилва. С Launch Control oт Abt обещават 3,2 сек за спринта 0-100 км/ч. Въпреки няколко опита в студения мартенски следобед ние не успяхме да достигнем това постижение – 3 пъти отчетохме 3,7 и един път – 3,6 сек, използвайки вградената телеметрия на RS6-R. Нищо чудно отклонението да се дължи именно на вградената телеметрия.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ AUDI RS6 В НАШАТА БОРСА

Извод: от Abt са „пипнали“ RS 6 именно там, където има потенциал за оптимизации. Най-силно впечатление прави тягата при доускорение, т.е. подобрението при еластичността. Окачването демонстрира по-изразена обратна връзка от необходимото. Но цената от 140 000 лв. за тунинга е доста висока.

С вградената телеметрия не успяхме да постигнем обещаните от производителя 3,2 сек за ускорението 0-100 км/ч.

Още по темата