2022
ABT тунингова Audi RS 3 – с карбонов бодикит, лимитираният хот-хеч сега е супербърз, а благодарение на своите 500 к.с. и двойно задвижване е по-див от всякога!
С RS3-R тунинг-специалистите от ABT слагат своите букви след RS6-R и компания, на най-малкия модел RS на Audi. 500 к.с. от 5-цилиндров мотор, „гневен” карбонов бодикит и цена от около 200.000 лв. Audi RS 3 предлага несравними динамични характеристики и удоволствие в компактния клас.
Ярки цветови комбинации
Преди да се качим, нека огледаме за кратко автомобила: ABT са облагородили компактния модел с доста карбонови части. От задната броня излизат четири крайни ауспухови тръби на ауспуховата уредба от неръждаема стомана с диаметър 95 мм. Заедно с 20-цоловите джанти и зеления лак престижът при изпреварване нараства многократно.
От Abt са помогнали на двигателя чрез по-голям интеркуулер и допълнително устройство за управление са достигане на 500 к.с. (+ 100 к.с.) и 600 Нм максимален въртящ момент.
Опционални карбонови части в кокпита
Промените в кокпита не са чак толкова широкообхватни. Опционално се предлагат карбонови части за седалките, както и за лостчетата за превключване. В серийната версия ще получите само бродирани лога по седалките, осветени лайстни на праговете, постелки, плакети и бутон за стартиране ABT.
Страхотен звук
Натискаме последния и се учудваме – на място RS3-R звучи доста спокойно и сдържано – дори в спортен режим „Dynamic“. Няма значение, включваме първа предавка и към междуградския път. Ускоряваме и… сега 5-цилиндровият агрегат звучи съвсем различно, импозантно, яко, фучащо – така, както трябва да звучи един двигател с пет цилиндъра!
Двигателят разполага с екстремна тяга
Аидва и бруталната тяга. С двойното си задвижване RS3-R се вкопчва здраво в асфалта и ускорява гениално напред.3,3 вместо 3,8 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч, а благодарение на внушителния въртящ момент междинните спринтове също са истински празник. Благодарение на керамичните спирачни дискове спирането е въпрос на чест.
Прекалено ниско окачване
По отношение на окачването в тествания от нас автомобил бе монтирано такова с регулиращи се пружини KW3. Тук хората от ABT малко са прекалили със смъкването на окачването. На пътища с равна настилка е добре, но когато пътят стане с неравности, те биват предавани доста грубо в купето. Не доставя никакво удоволствие – особено по магистралата. Мисля, че 2 см по-високо окачване щяха да се отразят значително по-добре на RS3-R. Иначе премахването на ограничението на максималната скорост (сега 300 км/ч) доставя голямо удоволствие.
Цена над 200.000 лв.
Накрая остава и цената: серийното RS 3 Sportback струва 124.000 лв., а с тунинга общо цената надхвърля 200.000 лв. Но пък за такива динамични характеристики това не е много – още повече, че RS3-R е лимитиран на 200 екземпляра!
ИЗВОД
ABT RS3-R разполага с безкрайна тяга и доста удоволствие както на магистралата, така и по междуградски пътища. Ако окачването бъде само малко повдигнато, всичко ще е на шест. Цената не е малка, но пък при това лимитиране е оправдана.



