Abt Octavia Combi RS TSI: тествахме Octavia-та с 315 „коня“

За комби само дизел ли? Друг път! Развиващата 315 „коня“ Abt Octavia Combi RS TSI е доказателство, че големият товарен отсек и динамиката не са взаимно изключващи се

2012
2017

Дизеловата криза сериозно влияе на германските шофьори, защото засяга пряко най-големия им любимец – комбито с двигател, работещ на принципа на самовъзпламеняването. Някога гаранция за нисък разход и стабилно запазване на стойността, днес цените на употребяваните дизелови модели се „стопяват“ като лед на слънцето. Продажбите на нови дизели също падат сериозно. Дали до окончателното налагане на електромобилите няма да станем свидетели на ренесанс на добрия стар бензинов мотор – дори и при класове с доминация на дизела като комбита, ванове и SUV-ове?

Ние бихме приветствали това – тъй като тунингованата в Abt Sportsline от 230 на 315 к.с. Octavia Combi RS доказва, че всекидневна пригодност и мощен бензинов агрегат се съчетават перфектно. И за да изпреварим въпроса ви: с тестовия си разход от 8,9 л А98 Н на 100 км колата далеч не е толкова „лакома“ – още повече, че близо 15 процента от тестовия ни маршрут включва каране с пълна газ. Заради обогатяването на сместа при пълна газ (каквото няма при дизелите) обикновено разходът на турбобензиновите двигатели нараства непропорционално. Тук обаче това не е изразено.

Пригодността за всекидневието остава същата: четирима души могат да пътуват повече от комфортно и да се радва на достатъчно пространство около себе си, а по отношение на багажния отсек (610-1740 л) „чехът“ отива дори в по-високия клас. Octavia-та на Abt обаче далеч не е „лежерен“ автомобил – напротив: въпреки проблемите със сцеплението машината се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди – с една десета по-малко в сравнение със серийния модел, оборудван с DSG-трансмисия. Ускорението спира едва при 252 км/ч (серийно: 245 км/ч), което отговаря на показаните от скоростомера 265. По отношение и на напречната динамика Abt Octavia няма от какво да се срамува. Благодарение на спортни стабилизиращи щанги и ниски пружини (в комбинация с адаптивни амортисьори в тестовия автомобил) колата се движи изключително пъргаво по завоите, като се радва на прецизно кормилно управление и липса на сериозно странично наклоняване на каросерията. Въпреки че пружините на Abt правят впечатление на значително по-стегнати в сравнение със серийните, комфортът на возене е съвсем приемлив – поне в режимите Comfort и Normal.

Данни за автомобила Abt Octavia Combi RS TSI
Двигател 4-цил. редови, турбо
Разположение отпред напр.
Работен обем 1984 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 232 (315)/5000-6200
Литрова мощност 159 к.с./л
Нм при об/мин 450/1500-4600
Трансмисия 6-степ. с два съединителя
Задвижване предно
Предни спирачки 340 мм/вентилирани
Задни спирачки 272 мм
Размер гуми 225/35 R 19
Модел гуми Conti Sport Contact 6
Дължина/широчина/височина 4689/1814/1422 мм
Междуосие 2680 мм
Обем на багажника 610-1740 л
Цена на тестовия автомобил 88 000 лв.
Измерени стойности Abt Octavia Combi RS TSI
Ускорение
0-100 км/ч 6,3 сек
0-180 км/ч 16,9 сек
Еластичност
60-100 км/ч (4./5. пред.) 4,9/7,3 сек
80-120 км/ч 5./ 6. пред.) 7,1/10,2 сек
Макс. скорост 252 км/ч
Спирачен път
от 100 км/ч студени 34,4 м
от 100 км/ч топли 35,0 m
Teстов разход 8,9 л/100 км (А98 Н)
Тегло/пол.товар 1477/476 кг
Относителна мощност 4,7 кг/к.с.

Извод

Балансираната още в заводски вид Skoda Octavia Combi RS е допълнително „наточена“ от Abt – както визуално, така и технически. Увеличението на мощността е чувствително и лесно измеримо, а по-твърдите и по-ниски пружини, както и спортните стабилизатор подобряват кормилното управление. Ако шофирате в Германия, компромисите по отношение на комфрота са приемливи – но вероятно за българските пътища колата би била прекалено „твърда“. А цената й е направо умопомрачителна…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин