2016
Който обича да го забелязват отдалеч, не трябва задължително да си купува Ferrari 488 GTB или да се прави на акробат, качвайки се в Lamborghini Aventador. С модифицираното Audi Q7 тунинг компанията Abt демонстрира, че и огромен SUV може да се превърне в звезда. Естествено, проектът трябва да има звучно име – в случая то е QS7. AUTO BILD изпробва „пипнатото” Q7.
Визията обещава поне 600 конски сили
Който избере пълния пакет оптичен тунинг, ще превърне луксозния SUV с четирите ринга в главен герой от апокалиптичен филм. С опционалните „раздувки” машината изглежда така, сякаш има поне 600 „коня” под предния капак. Моторизацията на Abt QS7 обаче не се оказва толкова интересна: 3-литровият V6-дизел в сериен вариант разполага с 272 к.с. и 600 Нм. След промените в електрониката, направени от Abt, агрегатът генерира 325 „коня” и 680 Нм. Подобренията се чувстват сериозно дори при шофиране във всекидневието. Максималната скорост е вдигната с 6 км/ч до 240, при ускорението от 0 до 100 км/ч машината на Abt също бие с няколко десети базовия модел.
Въпреки огромните джанти цялостната настройка на въздушното окачване е добра и достатъчно комфортна. 6-цилиндровият дизел глези с превъзходни качества за дълът път. Благодарение на интелигентния 8-степенен автоматик, който поддържа оборотите ниски, задвижващият агрегат не се натрапва акустично. Благодарение на двойното задвижване 680-те Нм напълно безпроблемно се прехвърлят към асфалта.
Дори почитателите на бързото придвижване няма да бъдат разочаровани от дизеловия V6. Той е мощен, развърта се вихрено и е икономичен. Въпреки теглото на каросерията от 2,1 тона и огромните 22-цолови джанти колата се задоволява с 8 л дизел във всекидневието. Който се постарае и иска да кара наистина икономично, може да постигне дори разход с цифрата 7 преди десетичната запетая. В крайна сметка външният вид се оказва най-интересното нещо при Abt Audi QS7 – той е наистина впечатляващ.
Големият пакет от подобрения на Abt струва близо 60 000 лева
Който търси само визията в своето QS7 и не се интересува от силов тунинг, може да поръча само пакета за визуални подобрения – „раздувките” струват около 15 000 лева в небоядисано състояние. Когато добавите желания цвят, увеличение на следата и 22-цолови джанти, тази сума набъбва двойно. С цялата програма на Abt цената се вдига до 180 000 лева, от които трябва да извадите 124 000 лева за базовия автомобил (по цени за Германия).