2016
В нашия супертест Audi RS 3 имаше шанса да покаже какво може. В някои дисциплини обаче бързият Sportback се провали. По отношение на окачването и колелата той загуби ценни точки, освен това щяхме да се радваме на по-голяма мощност. Затова и нетърпеливо очаквахме тунинг версиите на RS 3 – и първо се докопахме до Abt RS 3.
5-цилиндровият мотор издържа на значително по-висока мощност
Благодарение на чиптунинг фирмата за доработка от Германия „изстисква“ още 63 конски сили от 5-цилиндровия мотор – така неговата мощност се вдига от 367 на 430 „коня“. Същевременно въртящият момент е увеличен от 455 на 530 Нм. Но дали това е достатъчно, за да „отвее“ Abt серийната версия на модела? За спринта 0-100 км/ч Abt RS3 се нуждае от 3,9 сек – точно колкото и заводската машина според нашите измервания. Явно обаче референтният модел от Инголщат е бил малко „напомпан“ преди нашите изпитания – защото по данни на производителя колата трябва да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 сек – което прави 4 десети преднина за Abt. От скорост над 150 км/ч повишението в мощността е доста по-чувствително. Както субективно, така и обективно „пипнатото“ RS 3 „тегли“ значително по-уверено. До 200 км/ч тунингованата машина „взима“ на серийната 1,3 секунди. А шофьорът няма какво да сбърка при „изстрелването“: трансмисията с два съединителя разполага с Launch Control – натискате спирачката с левия крак, настъпвате газта и вдигате левия крак.
Audi има какво да научи от тунера за колелата
И по отношение на максималната скорост със своите максимални 285 км/ч Abt се откъсва от нормалното RS 3, което развива до 280 км/ч (при това срещу доплащане). Благодарение на разграфяването на скоростомера водачът на Abt RS 3 дори вижда стрелката да се доближава до 300. Истинските предимства на тунинга обаче се открояват на пистата. Заводският модел не се радва на добро сцепление с гумите Pirelli (по-широки отпред, отколкото отзад) – и влиза ту в недозавиване, ту в презавиване. Abt поставя един и същи размер гуми Conti SportContact 6 с дебелина 235 на всички колела, както и по-леки джанти ER-F. Окачването и спирачките обаче остават без промяна. Намалените килограми и гумите с по-добро сцепление обаче си казват думата и осигуряват повече радост в завоите. Заради тежкия мотор недозавиването продължава да бъде осезаемо, но поне презавиването е значително „притъпено“. Скъпи хора от Audi – такова трябваше да бъде поведението на серийния автомобил.
В Аbt са се справили много успешно със звука
Дори и в заводско изпълнение задвижващият агрегат „вади“ великолепен глас. При Abt обаче моторът звучи още по-прекрасно и сякаш при всяко подаване на газ създава сълзи от радост в очите на шофьора и пътниците си. При това в рамките на по-дълги пътувания звукът изобщо не се натрапва. Петте врати, приличният обем на багажника и двойното задвижване правят колата пригодна за всекидневно каране. Благодарение на еднаквите гуми RS 3 вече не е толкова „чувствителен“ на надлъжни неравности, а комфортът на возене остава съвсем приличен. А цената? 9000 лева за увеличение на мощността не са малко, но на фона на цената на самия автомобил не са толкова стряскащи.
Автомобил | Abt RS 3 |
Двигател | 5-цил. редови, тубо |
Разположение | отпред напр. |
Работен обем | 2480 cм³ |
Мощност кВт (к.с.) при об/мин | 316 (430) / 5800 |
Литрова мощност | 173 к.с./л |
Въртящ момент Нм при об/мин | 530 / 1625 |
Задвижване | двойно |
Трансмисия | 7-степ. с два съединителя |
Предни спирачки | 370 мм, вентилирани, пробити |
Задни спирачки | 310 мм, вентилирани |
Размер гуми предни | 235/35 R 19″ |
Размер гуми задни | 235/35 R 19 |
Д/Ш/В | 4343/1800/1411 мм |
Измерени стойности | |
0-100 км/ч | 3,9 сек |
0-200 км/ч | 14,5 сек |
60-100 км/ч | |
4-та предавка | 4,0 сек |
80-120 км/ч | |
5-та/ 6-та предавка | 5,0 / 6,4 сек |
Спирачен път от 100 км/ч | |
студени спирачки | 33,9 м |
топли спирачки | 35,0 м |
Макс. скорост | 285 км/ч (огр.) |
Тестов разход | 11,0 л/100 км (А 98) |
Тегло / пол. товар | 1602 / 418 кг |
Относителна мощност | 3,7 кг/к.с. |
Цени | |
Базова цена | 105 400 лв. |
Увеличение на мощността | 9010 лв. |
Гуми+джанти | 19 760 лв. |
Окачване | серийно |
Спирачки | серийни |
Ауспухова система | 8586 лв. |
Екстериор | 1260 лв. |
Обща цена | 144 116 лв. |
Извод
Abt RS 3 е чувствително по-мощен от серийния си първообраз – и доказва това както при ускорението, така и при максималната скорост. Звукът на изпускателната система е величествен, а от Abt са подобрили и динамичното поведение на автомобила.