Abt напомпа RS 3

Тунингованото Audi с 430 конски сили, по-леки джанти и по-впечатляващ саунд „открадва шоуто“ на серийния модел

1801
2016

В нашия супертест Audi RS 3 имаше шанса да покаже какво може. В някои дисциплини обаче бързият Sportback се провали. По отношение на окачването и колелата той загуби ценни точки, освен това щяхме да се радваме на по-голяма мощност. Затова и нетърпеливо очаквахме тунинг версиите на RS 3 – и първо се докопахме до Abt RS 3.

Пакет от мощност: „петакът“ на RS 3 е получил допинг от Abt и генерира 430 к.с. и 530 Нм.

Пакет от мощност: „петакът“ на RS 3 е получил допинг от Abt и генерира 430 к.с. и 530 Нм.

5-цилиндровият мотор издържа на значително по-висока мощност

Благодарение на чиптунинг фирмата за доработка от Германия „изстисква“ още 63 конски сили от 5-цилиндровия мотор – така неговата мощност се вдига от 367 на 430 „коня“. Същевременно въртящият момент е увеличен от 455 на 530 Нм. Но дали това е достатъчно, за да „отвее“ Abt серийната версия на модела? За спринта 0-100 км/ч Abt RS3 се нуждае от 3,9 сек – точно колкото и заводската машина според нашите измервания. Явно обаче референтният модел от Инголщат е бил малко „напомпан“ преди нашите изпитания – защото по данни на производителя колата трябва да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 сек – което прави 4 десети преднина за Abt. От скорост над 150 км/ч повишението в мощността е доста по-чувствително. Както субективно, така и обективно „пипнатото“ RS 3 „тегли“ значително по-уверено. До 200 км/ч тунингованата машина „взима“ на серийната 1,3 секунди. А шофьорът няма какво да сбърка при „изстрелването“: трансмисията с два съединителя разполага с Launch Control – натискате спирачката с левия крак, настъпвате газта и вдигате левия крак.

Audi има какво да научи от тунера за колелата

Abt RS 3 впечатлява с още по-добър звук на двигателя.

Abt RS 3 впечатлява с още по-добър звук на двигателя.

И по отношение на максималната скорост със своите максимални 285 км/ч Abt се откъсва от нормалното RS 3, което развива до 280 км/ч (при това срещу доплащане). Благодарение на разграфяването на скоростомера водачът на Abt RS 3 дори вижда стрелката да се доближава до 300. Истинските предимства на тунинга обаче се открояват на пистата. Заводският модел не се радва на добро сцепление с гумите Pirelli (по-широки отпред, отколкото отзад) – и влиза ту в недозавиване, ту в презавиване. Abt поставя един и същи размер гуми Conti SportContact 6 с дебелина 235 на всички колела, както и по-леки джанти ER-F. Окачването и спирачките обаче остават без промяна. Намалените килограми и гумите с по-добро сцепление обаче си казват думата и осигуряват повече радост в завоите. Заради тежкия мотор недозавиването продължава да бъде осезаемо, но поне презавиването е значително „притъпено“. Скъпи хора от Audi – такова трябваше да бъде поведението на серийния автомобил.

Abt казва „довиждане“ на по-широките гуми отпред и монтира един и същ размер на всички колела.

Abt казва „довиждане“ на по-широките гуми отпред и монтира един и същ размер на всички колела.

В Аbt са се справили много успешно със звука

Дори и в заводско изпълнение задвижващият агрегат „вади“ великолепен глас. При Abt обаче моторът звучи още по-прекрасно и сякаш при всяко подаване на газ създава сълзи от радост в очите на шофьора и пътниците си. При това в рамките на по-дълги пътувания звукът изобщо не се натрапва. Петте врати, приличният обем на багажника и двойното задвижване правят колата пригодна за всекидневно каране. Благодарение на еднаквите гуми RS 3 вече не е толкова „чувствителен“ на надлъжни неравности, а комфортът на возене остава съвсем приличен. А цената? 9000 лева за увеличение на мощността не са малко, но на фона на цената на самия автомобил не са толкова стряскащи.

Автомобил Abt RS 3
Двигател 5-цил. редови, тубо
Разположение отпред напр.
Работен обем 2480 cм³
Мощност кВт (к.с.) при об/мин 316 (430) / 5800
Литрова мощност 173 к.с./л
Въртящ момент Нм при об/мин 530 / 1625
Задвижване двойно
Трансмисия 7-степ. с два съединителя
Предни спирачки 370 мм, вентилирани, пробити
Задни спирачки 310 мм, вентилирани
Размер гуми предни 235/35 R 19″
Размер гуми задни 235/35 R 19
Д/Ш/В 4343/1800/1411 мм
Измерени стойности
0-100 км/ч 3,9 сек
0-200 км/ч 14,5 сек
60-100 км/ч
4-та предавка 4,0 сек
80-120 км/ч
5-та/ 6-та предавка 5,0 / 6,4 сек
Спирачен път от 100 км/ч
студени спирачки 33,9 м
топли спирачки 35,0 м
Макс. скорост 285 км/ч (огр.)
Тестов разход 11,0 л/100 км (А 98)
Тегло / пол. товар 1602 / 418 кг
Относителна мощност 3,7 кг/к.с.
Цени
Базова цена 105 400 лв.
Увеличение на мощността 9010 лв.
Гуми+джанти 19 760 лв.
Окачване серийно
Спирачки серийни
Ауспухова система 8586 лв.
Екстериор 1260 лв.
Обща цена 144 116 лв.

Извод

Abt RS 3 е чувствително по-мощен от серийния си първообраз – и доказва това както при ускорението, така и при максималната скорост. Звукът на изпускателната система е величествен, а от Abt са подобрили и динамичното поведение на автомобила.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин