A7 става спортното A8

Audi представи второто поколение на A7. Coupé-то с четири врати носи елементи на дизайна на студията Prologue и е оборудвано със свързаността на A8.

2010
2017

При новото A7 можете да избирате между 15 цвята на каросерията, пакета S-Line (различна решетка и спортно оформени прагове). Фаровете се предлагат в три версии. Две от тях са с по 12 светлинни единици – топверсията разполага с HD Matrix LED-светлини („лазерни светлини“). Във вътрешното пространство A7 блести с масажни седалки отпред. Прибавяме и осветление на интериора, както и парфюмиране, както и йонизиране в пакета „Air Quality“. Стандартно A7 е с „MMI Radio“, можете да си купите също и системите „MMI Navigation“ и „MMI Navigation plus“. Високоговорителите са Bang & Olufsen с така наречената  „Advanced Sound System“ с 3D-звук за пасажерите на задната седалка. Познатият ни от A8 бутон AI позволява на A7 да паркира само и да маневрира самостоятелно в гаража – тези функции ще се предлагат от 2018 г. Необходимата за целта система включва 5 радарни сензора, 5 камери, 12 ултразвукови сензора и лазерен скенер в решетката на радиатора.

Списъкът на асистентите е доста голям: до 39 помагача, разпределени в три пакета с асистиращи системи. Клиентът може да избира между четири вида окачване: базовото е със стоманени пружини, опционално се предлагат спортно (10 мм по-ниска каросерия), окачване с електронно регулирани амортисьори и въздушно окачване „air suspension“. Серийна на борда е системата за прогресивно управление. Доплащаща се екстра са и „динамичните четири завиващи колела“. Серийното задвижване е двойно.

 

Свързаността на A7 идва от по-големия брат на модела – А8. Тя включва „MMI touch Response“, заменящ в Sportback класическата система MMI. Състои се от два монитора: горният, основен (10,1 инча) е предвиден за управление на навигацията и мултимедията.  Под големия монитор е по-малкият, 8,6-инчов тъчскрийн, чрез който ще командвате климатичната инсталация, отоплението на седалките и ще въвеждате текст.

При размерите новото A7 почти не се различава от старото: дължината е малко под 5 метра (4969 мм) – с пет милиметра по-малко от предшественика. Междуосието на новия модел е с 15 милиметра по-голямо – 2926 милиметра. Широчината е 1908 милиметра – минимална разлика спрямо предходния модел (1911 милиметра). Същото е и при височината: новото A7 е с 2 мм по-високо от досега – 1422 милиметра.  По отношение на практичността новото А7 блести с по-голям отвор за обемисти товари (1,05 метра) и вместимостта на багажника си – от 535 до 1390 литра. Отзад има две отделни седалки, така че A7 е 2+2-местен – като опция можете да поръчате и задна седалка с три места.

Всички агрегати в новото A7 ще бъдат частично електрифицирани, тъй като Audi ще комбинира двигателите серийно със система за мек хибрид (MHEV). При V6-вариантите тази система е с 48-волтова основна бордова мрежа. За пазарния старт Audi ще предлага A7 с разполагащия с 340 к.с. 3-литров V6-TFSI като A7 55 TFSI.  С максимален въртящ момент от 500 Нм Sportback ускорява за 5,3 секунди от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Трансмисията е 7-степенна автоматична „S tronic“ с два съединителя. Серийно A7 разполага с двойно задвижване  „quattro“. 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв