2021
НЕКА БЪДЕМ ЧЕСТНИ: Audi A6 е един доста шикозен автомобил. И значително солиден, както личи от нашия продължителен тест след 100 000 километра. Но: когато видят тази красива лимузина тук, много от потенциалните купувачи на A6 може би ще се поколебаят дали да не изчакат появата на това ново творение. Все още A6 e-tron concept е само студия, която имаше наскоро премиера на автосалона в Шанхай (да, действително се проведе). Ние обаче познаваме Audi, както и техния шеф-дизайнер Марк Лихте. И сме наясно: серийният модел ще се появи едно към едно с концепцията. Но чак в средата на 2023 г. Добавката в името e-tron означава, че този дълъг 4,96 м, апетитен Sportback (така го наричат от Audi) се движи изцяло на електричество. При това върху новата платформа PPE. Това е съкращението на Premium Platform Electric и представлява разработена съвместно от Audi и Porsche техническа база за голям брой бъдещи електромобили от Инголщат и Цуфенхаузен. Като например e-tron GT и Porsche Taycan (които обаче не са базирани на PPE!) платформата залага на 800-волтова техника, зареждане с до 270 кВт и различни размери на батериите.

В студията на A6 тя е с капацитет 100 кВтч и позволява изминаването на до 700 километра. Два електромотора осигуряват двойното задвижване, както и 476 к.с. и 800 Нм. Така това бизнес Audi ускорява за под 4 секунди до темпо 100 км/ч. За базовия вариант от Audi обещават стандартен спринт за под 7 секунди. Важно нещо за всички, които все още не са готови да карат електромобил: Audi ще продължи да предлага и A6 с двигател с вътрешно горене. Кога ще се появи той и как ще изглежда, засега не се споменава. А Avant? При конвенционалното A6 неговият живот ще продължи. Шансовете за A6 e-tron Avant обаче също не са никак лоши! Интересното: въпреки че Audi поставя началото на платформата PPE със студията на A6, това няма да е първият електромобил на Audi на тази база. Още в края на 2022 г. техниката ще дебютира в новия Q6 (виж горе). От своя страна SUV-ът ще бъде близък роднина на Porsche Macan, който също догодина ще се появи и като електромобил. По-късно техниката ще премине и в други сегменти, Audi планира навлизането й в класа на A4. Под кодовото име Artemis в Инголщат се разработва проект за луксозен модел – с изцяло нов софтуер. С него от Audi се прицелват в Mercedes EQS. Дотогава последният би трябвало да е получил своя фейслифт, тъй като Artemis няма да се появи на пазара преди 2025 г.
