A6 Avant, Серия 5 Touring и Е-класа Т-модел: употребявани комбита от висок клас

Престиж, простор и мощност: A6 Avant, Серия 5 Touring и Е-класа Т-модел са всетранни таланти и като нови струват около 100 000 лева.


15
юни
2017

Изглеждат шик, могат да решат практически всеки транспортен проблем и са дори икономични с четирицилиндровите си дизелови двигатели: комбитата на Audi А6, ВМW Серия 5 и Mercedes Е -класа са мечтата на много водачи. Но при цена като нови около 100 000 лева те си остават недостижими за повечето автомобилисти. Но този премиум-проблем има решение: ако не искате да се  лишавате от блясъка на марката и все пак да спестите пари, можете да погледнете върнатите от лизинг тригодишни екземпляри. При тези автомобили загубата на стойност е безмилостно висока особено когато в шоурумовете вече е паркиран новият модел – какъвто е случаят при Audi и BMW. Смяната на модела осигурява изключително богат избор на употребявани модели и падащи цени. Така например за две години и половина и 130 000 км пробег BMW 520d Touring е загубило почти 70 процента от цената си ката ново – през 2010 година стойността му е била 104 000 лева.

Триото употребявани автомобили в сравнението на АUТО BILD е съставено от Audi А6 2.0 TDI Avaпt Multitroпic, BMW 520d Touгiпg Steptгoпic и Mercedes Е 220 CDI Т-модел с 5-степенна автоматична трансмисия. И трите автомобила се предлагат от специалиста по лизингови автомобили Dat Autohus в Бремен, възрастта им е малка под з години, а пробегьт – между 130 000 и 200 000 километра. Твърде много километри? Не и когато те са „навъртени “ предимно по автомагистралите. При тези автомобили почти липсват увеличаващите износването фактори като пътуванията на къси отсечки и честите студени стартове на двигателя. Благодарение на редовната поддръжка във фирмените сервизи на съответните производители луксозните комбита са в добро техническо състояние. Високият пробег на тези автомобили си личи най-вече по леките външни щети като удари от камъчета по предната част и челното стъкло.

Трябва да добавим: ако възнамерявате да изминавате по 50 000 километра годишно с пълна газ по магистралите, е по-добре да изберете добре разработен едногодишен автомобил с по-малък пробег. Повредите на турбокомпресорите или системите за впръскване Common-Rail могат да струват луди пари и да обезсмислят иначе изгодната цена на автомобила. Но при обичайните годишни пробези от около 15 ооо километра, разумно шофиране и редовна поддръжка тези автомобили могат да функционират безупречно още дълги години . Кой ще спечели в това сравнение, зависи не само от обичайните при новите автомобили критерии. Важна роля играят и надеждността, ниските разходи за поддръжка и изгодните цени на употребяваните автомобили. Поради това сме допълнили тестовата схема с важни точки катo класиране в доклада на АUТО BILD и TUV за 2013 година и заrубата на стойност. За разлика от новите автомобили тук високата загуба на стойност се оценява ката нещо положително, защото осиrурява ниски цени на старо. На следващите страници може да прочетете кое от трите употребявани комбита е най-добро – или кое е най-подходящо за вас.

Красавецът за феновете на големите радиаторни решетки 

За Audi А6 Avant са характерни огромната радиаторна решетка и големият заден капак. В това сравнение то се отличава и с най-голямата дължина – внушителните 4,93 метра . Тя обаче не се е отразила добре на вместимостта на багажника, който при сrъната задна седалка е по-малък с 290 литра в сравнение с този при по-късия Mercedes. За разлика от купувачите на Touring и Т-модел, собствениците на Avant е трябвало да доплащат и за регулиране на нивото. За сметка на това дори и след 150 000 километра Audi изглежда много добре, качеството на каросерията е наистина високо. В прегледа на качеството на АUТО BILD и TUV за 2013 година тригодишните А6 (86 процента без проблеми) се класират пред BMW Серия 5, но зад Mercedes Е-класата.

Върхът: дори и след 150 000 км кокпитът на A6 няма следи от износване. Скъпа екстра: навигационната система с 6,5-инчов дисплей

Максималната вместимост на багажнииа на Audi е 1660 литра – 290 литра по- малко в сравнение с Mercedes

Добре оформените предни седалки осигуряват добра опора на тялото и са много комфортни

Това ни ядосва 

Някои А6 ръждясват по праговете, ръбовете на вратите и задните капаци. Причината: падащ лак. От Audi в повечето случаи са отстранили проблема

Проблемите с Multitronic се изразяват в придърпване при потегляне или прекъсване на подаването на мощност към колелата

Още по темата

Card image cap
Как да поставим ксенон

30
ное.
2016

Време е този Golf да започне да „вижда“ по-добре: комплект за следпродажбен монтаж позволява ъпгрейд на фаровете

Card image cap
Най-добрите употребявани малки ванове

30
ян.
2018

Маневрени, гъвкави, икономични - компактните комбита с висок таван са много търсени, и има защо. Междувременно могат да се купят и много изгодно. Какви са възможностите на тези многофункционални коли?

Card image cap
BMW 530d Touring на старо: разумната луксозна покупка

19
авг.
2017

Това 530d Touring някога е било служебният автомобил мечта с цена 120 000 лева.

Card image cap
Peugeot 207: да обичаш означава да прощаваш

26
май
2017

Peugeot 207 се харесва на дамите. Но препоръчителна покупка ли е малкият „французин” за 6000 лева?

Card image cap

В последния брой:

Архив >