A4 Avant 2.0 TDI срещу C 220 d T-модел: кой е по-добрият „товарач“?


18
дек.
2018

ОТДАВНА НЕ БЯХМЕ ВИЖДАЛИ звезда върху предния капак. Красива гледка и много полезна екстра при маневриране. При Benz класическата звезда за съжаление е част от оборудването само в ниво Exclusive, което (екстериор плюс интериор) струва 5500 лв. допълнително. Но за това по-късно. Произвежданият от 2014 г. C-клас бе наскоро обновен от Mercedes – сменени бяха общо 6500 части от автомобила. Трябва да признаем, че почти не си личи. Защо обаче да бъде променян един успешен дизайн? В края на краищата Benz изглежда все още много добре и заема стабилна позиция на пътя. Audi A4 стартира в края на 2015 г., като и до днес изглежда ново и модерно както през първия си ден. Външният му вид се различава от този на C-клас. По-ръбест и демонстриращ любов към детайла. Кой стил ще се окаже накрая по-успешен? Кокпитът на C-клас е със симпатични форми и лек уклон към бароковия стил. Детайли като сребристите вентилационни дюзи ни се струват различни, а дървото в сив цвят изглежда страхотно.

Кокпитът е различен, има дървени апликации. Дигитални уреди, 12,3-инчов монитор, дисплей на навигацията 10,25 инча

Типично за Benz и подчертано висококачествено. Воланът – също както и при Е-клас и S-клас – е оборудван с Touch Control. Тестовият С-клас имаше 12,3-инчовите дигитални уреди (доплащат се) и 10,25-инчовия монитор на навигацията (в доплащащ се пакет) – и двата с фина графика. Заради големия брой функции и менюта управлението не е особено лесно, но поне е логично структурирано. Красиво и практично: лостът на автоматичната трансмисия на кормилната колона. Върху многоконтурните седалки с широк диапазон на регулиране отпред ще седите доста удобно. Mercedes обаче иска за креслата в пакет High-End цели 4800 лв. Багажникът е с вместимост 490 литра, а сгъващата се в съотношение 40/20/40 задна седалка се доплаща. След като я сгънете изцяло, ще можете да поберете 1510 литра. Серийно разполагате и със закрепваща се в две позиции мрежа за багаж. Полезният товар на Mercedes е 537 кг – един добре натъпкан куфар повече от Audi с неговите 492 кг. В тапицирания също багажник на A4 се побират от 505 до максимум 1510 литра (съвпадение), а сгъващата се в съотношение 40/20/40 задна облегалка отново се доплаща, като цената включва мрежа за багаж и четири закрепващи куки. По отношение на мястото A4 и C-клас се представят много добре – на задната седалка възрастните седят съвсем прилично, а все пак в благородния среден клас невинаги е било така. A4 е обзаведен отвътре така, както и изглежда: хладно и прегледно, също както и Mercedes, като и двата модела са с отлична изработка. Тестовото A4 е с 12,3-инчов дисплей за дигиталните уреди (доплащащ се) и 8,3-инчов дисплей за навигационната система (доплащаща се екстра). Всичко е с фина графика, голям брой функции и менюта. Също както и при Benz със сравнително лесно управление.

Делово и прегледно оборудване в Audi. Virtual Cockpit също с 12,3-инчов дисплей, монитор на навигационната система с 8,3 инча

Моделът на Audi е задвижван от 2-литров TDI агрегат със 190 к.с. Пъргав агрегат, развъртащ се с по-голяма лекота от този на Benz, като цяло малко по-тихо работещ и по-добре шумоизолиран. А с тестовия си разход от 6 литра A4 е минимално по-икономичен от C-клас (6,2 литра). Заради 7-степенната си автоматична трансмисия с два съединителя Audi е измъчван от слабост при потегляне – веднъж потеглила, трансмисията реагира много добре. Тестовото A4 е оборудвано с комфортно окачване и адаптивни амортисьори (2000 лв.) и вози много добре, макар и не чак толкова колкото Mercedes с въздушното му окачване. Притежаващото предно задвижване Audi се усеща по-леко, по-пъргаво и по-маневрено от C-клас. Разполагащото с една идея по-голяма чувствителност управление би могло да има малко по-добра обратна връзка.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Toyota Yaris GRMN: ревящото джудже

4
апр.
2018

Малко и с великолепна мощност благодарение на компресора. Това ни кара да очакваме голямо удоволствие. Но то е помрачено – от спирачките!

Card image cap

В последния брой:

Архив >