AUTO BILD България / A3-ката, която атакува M5 и AMG E 63 S

A3-ката, която атакува M5 и AMG E 63 S

MTM направи стъпка нагоре по отношение на мощността при RS 3. Благодарение на обхватен тунинг на двигателя RS 3 R Clubsport се доближава до границата от 600 „коня“ – и се превръща в заплаха дори за M5 и AMG E 63 S


5
мар.
2018

Нов двигател, повече мощност! Докато предишното най-добро постижение на тунинг компанията при RS 3 R беше „едва“ 502 конски сили, сега МТМ прави крачка напред. Германците представят в Женева RS 3 R Clubsport с 572 к.с. – одобрени от TÜV. Заводски подложеното на фейслифт Audi RS 3 с двигателя EA855evo генерира 400 к.с. и 480 Нм. Благодарение на тях „спринтира“ от 0 до 100 км/ч за 4,1 сек. Вероятно модифицираната версия прави същото при натиснат на три четвърти педал на газта – тъй като след тунинга двигателят разполага с 572 „коня“ и 670 Нм. Ето защо се „изстрелва“ от 0 до 100 само за 3,55 сек и постига максимална скорост 300 км/ч. Толкова много „коне“ не могат да бъдат „изстискани“ само посредством софтуерни промени: за целта МТМ сменя турбото, променя всмукателния тракт, монтира нов интеркулер, както и ауспухова система с клапи и за капак прави „ремап“. Всичките тези промени не само правят колата по-потентна, но и изглеждат приятно – особено „чаровни“ са карбоновите тръби, дело на Eventuri. Цялостният силов тунинг излиза над 35 000 лева.

Типично за МТМ, каросерията няма големи масивни брони или огромни спойлери – и това е добре: тунинг компанията залага повече на динамичните постижения. За по-спортна визия са поставени ултралеки джанти Bimoto в два цвята с размер 20 цола. По отношение на окачването, от МТМ са се обърнали за помощ към фирмата gepfeffert, която доставя колоувъри, „смъкващи“ каросерията (над 6000 лв.). За 5000 лв. допълнително МТМ предлага RS3 R с почти свободно програмируемо разпределение на тягата (серийно колата е с hang-on 4х4) благодарение на допълнителен електронен модул. Самата система е разработена с помощта на Матиас Екстрьом и трябва да осигурява повече удоволствие от шофирането на настилка с намалено сцепление. Активацията става съвсем лесно – посредством натискане на бутона за ESP. На дисплей, разположен пред скоростния лост, настройвате как се разпределя тягата и после запаметявате въпросната настройка. Основният акцент в интериора са спортните седалки тип „корито“, които са ни познати от по-стари проекти на МТМ. Въпреки съвсем малко тапицерия (алкантара) те са учудващо комфортни.

Извод

572 к.с. в Audi A3 са постижение, достойно за лигата на ултраспортните автомобили. За някои компоненти от МТМ са се обърнали за подкрепа към други специализирани компании и като цяло са постигнали невероятно качество на изработката. Цялостната тунинг програма струва 52 000 лева. Така колата излиза впечатляващите 164 000 лева!

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >