A3 и Q3 като Plug-in хибриди: още два пъти шикозно зареждане (ТЕСТ)


16
мар.
2021

ДАНЪЧНИ ОБЛЕКЧЕНИЯ и екологична премия заедно с премията за иновации – така от Audi се обръщат към интересуващите се от новите Plug-in хибриди в мрежата в Германия. Преди обаче да бъде обяснено какви точно автомобили се имат предвид под PHEV (plug-in hybrid electric vehicle). Няма значение – за купувачите са важни отстъпките и субсидиите: хибридите със зареждане от контакта са търсени както никога досега. Затова от Audi разширяват своята гама от модели PHEV с A3 TFSI e и Q3 TFSI e.

Компонентите са същите като при Golf GTE и Tiguan e-Hybrid: 150 к.с. от 1,4-литров турбо бензинов агрегат плюс 115 к.с. от електромотор правят при A3 40 TFSI e 150 кВт/204 к.с. системна мощност; при по-мощното A3 45 TFSI e и при предлаганото само като 45 TFSI e Q3 дори системната мощност е 180 кВт/245 к.с.

Зареждането става на зарядна станция Type-2 или вкъщи от контакта

Моделите ускоряват мощно. Още в чисто електрическия режим „EV“, който, разбира се, е на разположение само когато батерията с капацитет 13 кВтч е заредена, компактните PHEV модели на Audi се „изстрелват“ доста пъргаво. Максималният въртящ момент от 330 Нм на електромотора осигурява спонтанно потегляне от място. Когато прибавим към тях и 250-те Нм на турбо бензиновия двигател, нещата стават доста вихрени – толкова, че върху мокра настилка предните колела започват да буксуват. За щастие хората от Audi са се погрижили управлението да остане стабилно и прецизно – само чувате как колелата буксуват и виждате как лампата на ESP мига. Така Plug-in хибридите наистина доставят удоволствие; не само в режим „dynamic“, който поддържа постоянно бензиновия двигател активен. Предварително настроеният режим е „Auto Hybrid“. Така работата по задвижването бива прехвърлена автоматично към двата мотора, така че всеки от тях да има най-ефективно действие. „EV“ означава изцяло електрическо придвижване; след това бензиновият двигател се включва само при нужда – например при рязко натискане докрай на педала на газта.

Предното задвижване понякога едва се справя – иначе TFSI e се управлява супер

„Battery Hold“ и „Battery Charge“ движат хибрида на бензин и запазват заряда на батерията за използвания по-късно режим „EV“ или зареждат батерията по време на движение. A3 TFSI e се зарежда от контакта с максимум 2,9 киловата, при Q3 45 TFSI e – с максимум 3,6 киловата: на зарядна станция Mode-3 или на уолбокс. Зареждането от контакта вкъщи става за пет часа. Тези 13 кВтч в батерията са достатъчни при идеални условия за изминаването с A3 45 TFSI e на максимум 78 километра на ток, докато в по-тежкото и по-голямо Q3 45 TFSI e можете да изминете 61 километра. Кой от двата модела ще изберете, решават портфейлът и нуждата от място. При идентична моторизация Q3 е с 9000 лв., а като Sportback с 12 000 лв. по-скъп от A3. Вариантът с по-нисък покрив е като по мярка, докато при Q3 разполагате с повече пространство за краката благодарение на 16 сантиметра по-голямата дължина. А в по-обемната каросерия на Q3 атмосферата е по-просторна; в по-ниския Q3 Sportback главата ви ще опира в покрива. И трите модела предлагат удоволствието за безшумно придвижване в града: така че зареждайте винаги автомобила и му се наслаждавайте.

Четири електрически режима на движение. „EV“ не функционира в програмата „dynamic“

Audi A3 45 TFSI e

Двигател 4 цил., турбо + ел., отпред напречно Работен обем 1395 см3 Мощност 110 кВт (150 к.с.) Системна мощност 180 кВт/245 к.с. Макс. въртящ момент 250 Нм Системен 400 Нм Задвижване предно, 6-степ. DSG Д/Ш/В 4343/1816/1458 мм Тегло 1635 кг Багажник 280–1100 л 0–100 км/ч 7,6 сек Макс. скорост 227 км/ч Разход 1,5 л А98 Емисии CO2 34 г/км Цена от 82 880 лв.

Компактна бегачка със зареждане от контакта: електрическото подпомагане увеличава мощността в Q3 на 245 к.с.

AUDI Q3 45 TFSI e

4-цил. турбомотор + електродвигател, отпр. напр. работен обем 1395 cм3 мощност 110 кВт. (150 к.с.) системна мощност 180 кВт./245 к.с. макс. въртящ момент 250 Нм системен максимален въртящ момент 400 Нм предно задвижване, 6-степенна авт. трансмисия DSG Д/Ш/В (мм) 4484/1856/1616, Sportback 4500/1843/1567 собствено тегло 1870 кг обем на багажника 380–1375/1250 л 0–100 км/ч за 7,6 сек макс. скорост 227 км/ч разход на гориво 1,7 л А 95 Н CO2 39 г/км цена от 94 800 лева

Q3 45 TFSI e се предлага с нормална задница (долу) или като Sportback

ИЗВОД

От Audi не са откриватели на Plug-in хибрида в компактния клас – но са го направили доста фин. A3 и Q3 45 TFSI се движат много добре; батерията осигурява тяга и електрически пробег. Както и екологична премия от държавата (в Германия).

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >