2022
След 4252 състезателни километра в пустинята на Саудитска Арабия, Насер Ал-Атия спечели 44-тото издание рали Дакар. Това е четвърта победа за 51-годишния катарец. Неговата Toyota Hilux беше непобедима и през 2022 г.
Деветкратният световен рали шампион Себастиен Льоб завърши втори със своето бъги BRX Hunter с изоставане 27:46 минути. Трети остана Язид Ал-Раджи от Саудитска Арабия, който също като Ал-Атия се състезаваше с Toyota.
От Audi също имат причина да бъдат доволни след първото си участие на Дакар. Четири етапни победи (две на Карлос Сайнц, една от Матиас Екстрьом и една на миналогодишния победител Стефан Петерхансел) и девето място в генералното класиране за шведа са повече от добро постижение. Задвижването на офроуд болида, състоящо се от три електродвигателя, предназначени изначално за Формула Е, и двигател с вътрешно горене от DTM, който преобразува енергията от изгаряне на бензина в електричество за зареждане на батерията, беше ново и иновативно решение за легендарната надпревара. Но в крайна сметка не сложната задвижваща система причини проблемите на четирите ринга – а грешна пътна книга (която коства два часа на Сайнц), както и различни повреди в амортисьорите.

„Audi се справи идеално със задачата си на пионер в рали Дакар“, коментира Оливер Хофман, член на УС на Audi AG. „Концепцията за алтернативно задвижване на Audi RS Q e-tron отговори на всички очаквания със своите електродвигатели, батерия под високо напрежение и високоефективния енергиен преобразувател. Повече от четири десетилетия нашата марка впечатлява в автомобилния спорт със своите иновации отново и отново – включително и на най-тежкото рали в света.”
При мотоциклетите Сам Съндърленд спечели историческа първа победа на марката GasGas, а при камионите четири машини „Камаз“ окупираха челото, като най-бърз беше Дмитри Сотников. В клас ATV Александър Жиру финишира като лидер, а Остин Джоунс успя да триумфира в категорията на SSV-бъгитата. В маратонския клас на 2-колесните, в който се кара без асистиращи екипи, първи стана литовецът Арунас Гелазнинкас (Husqvarna). Бившият мотоциклетен пилот Франциско „Чалеко“ Лопез взе победата в новия клас „леки прототипи“.

За съжаление, на последния етап антуражът на Дакар беше белязан от трагичен инцидент. На приблизително 500-километровия преход от Биша до финала в Джеда става катастрофа между придружаващ лек автомобил и местен камион. Куентин Лавали (Франция), шофьорът на лекия автомобил на френския отбор PH-Sport, губи живота си при инцидента – на възраст едва 20 години. Спътникът му Максим Фре от Белгия е откаран в болница с наранявания.
Дакар се премести от Африка в Южна Америка през 2009 г. от съображения за сигурност, а от 2020 г. се провежда в Саудитска Арабия.