Aвтомобилната 1986-а – или кои модели стават на 30

2212
2015

Юбилярите на 2016 г. се казват Porsche 959, Saab 900 Cabrio, BMW M3 и Golf GTI 16V – всички те стават на 30. Хвърляме поглед към най-атрактивните автомобили на 1986-а

Бърз, но позабравен французин - 205 Cabrio.

Бърз, но позабравен французин – 205 Cabrio.

През 2016 г. много забележителни автомобили ще навършат 30 години – по този начин те ще придобият статут на олдтаймери и ще получат правото на Н-регистрация в Германия. Всички класици от нашата подборка са представени за първи път през катастрофалната 1986-а: в която първо се взривява космическата совалка „Чалънджър“, а след нея – и атомната централа в Чернобил. В Германия болест по дърветата в горите „форсира“ въвеждането на катализатора. На фона на всичко това малко хора забравят, че в началото на същата година е отпразнуван вековният юбилей на автомобила – точно на 29-и януари, непосредствено след падането на совалката. Шоуто на Mercedes, излъчвано по телевизията, обаче се оказва фиаско. За нас 1986-а е много специална, тъй като тогава излиза първият брой на нашето списание (от 1995 г. то „стъпва“ и в Интернет). Естествено, най-важните новости са моделите, които през тази година идват на пазара.

Суперавтомобилът на Porsche – 959

80 В3 е дълголетник, но няма много почитатели.

80 В3 е дълголетник, но няма много почитатели.

Най-голямата атракция безспорно е колата-мечта Porsche 959. Супермашината от 80-те е иделна за всеки човек с много пари – високотехнологичното бижу с два турбокомпресора, 450 к.с. и двойно задвижване днес струва над 1 млн. долара. Развиващият 317 км/ч „спортист“ се продава в премиерната си година за 420 000 германски марки. Сред собствениците на легендата са Борис Бекер и Херберт фон Караян. Бързо можете да забравите за всички катастрофи на 1986-а, когато седнете в E30 Cabrio и почувствате вятъра в косите си. Първото изцяло открито BMW от 15 години насам (тогава) се казва 325i Cabrio. „Тройката“ кабрио от 1986-а няма неподвижни детайли на покрива – за разлика от предшественика си, базиран на Е21 и произвеждан от Baur.

Кабриолетите – символите на статус през 80-те

"It's a Classic!": Saab 900 Cabrio.

„It’s a Classic!“: Saab 900 Cabrio.

Като вземем предвид многото модели „без покрив“ от онзи период, може да се каже, че 1986-а е била годината на откритите коли. На голяма популярност се радва Peugeot 205 Cabrio: по избор на клиента със 79 или 105 к.с., както и Cadillac Allante, представен през същата година, произвеждан от Pininfarina и оборудван с дъга за защита при преобръщане. Този янки, познат от екшъна „Танго и Кеш“ печели сърцата и до ден-днешен – макар че се среща много рядко. За разлика от малкото Peugeot, първото издание на една шведска класика и до ден-днешен остава автомобил-мечта сред олдтаймерите – Saab 900 Cabrio продължава да бъде много търсен. В началото той се предлагаше само с турбо и 160 к.с., гарантиращи типичен готин звук. Почти никой днес не си спомня за любимеца на жените Lancia Y10, предлаган с 4х4!

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин