
Бърз, но позабравен французин – 205 Cabrio.
През 2016 г. много забележителни автомобили ще навършат 30 години – по този начин те ще придобият статут на олдтаймери и ще получат правото на Н-регистрация в Германия. Всички класици от нашата подборка са представени за първи път през катастрофалната 1986-а: в която първо се взривява космическата совалка „Чалънджър“, а след нея – и атомната централа в Чернобил. В Германия болест по дърветата в горите „форсира“ въвеждането на катализатора. На фона на всичко това малко хора забравят, че в началото на същата година е отпразнуван вековният юбилей на автомобила – точно на 29-и януари, непосредствено след падането на совалката. Шоуто на Mercedes, излъчвано по телевизията, обаче се оказва фиаско. За нас 1986-а е много специална, тъй като тогава излиза първият брой на нашето списание (от 1995 г. то „стъпва“ и в Интернет). Естествено, най-важните новости са моделите, които през тази година идват на пазара.
Суперавтомобилът на Porsche – 959

80 В3 е дълголетник, но няма много почитатели.
Най-голямата атракция безспорно е колата-мечта Porsche 959. Супермашината от 80-те е иделна за всеки човек с много пари – високотехнологичното бижу с два турбокомпресора, 450 к.с. и двойно задвижване днес струва над 1 млн. долара. Развиващият 317 км/ч „спортист“ се продава в премиерната си година за 420 000 германски марки. Сред собствениците на легендата са Борис Бекер и Херберт фон Караян. Бързо можете да забравите за всички катастрофи на 1986-а, когато седнете в E30 Cabrio и почувствате вятъра в косите си. Първото изцяло открито BMW от 15 години насам (тогава) се казва 325i Cabrio. „Тройката“ кабрио от 1986-а няма неподвижни детайли на покрива – за разлика от предшественика си, базиран на Е21 и произвеждан от Baur.
Кабриолетите – символите на статус през 80-те

„It’s a Classic!“: Saab 900 Cabrio.
Като вземем предвид многото модели „без покрив“ от онзи период, може да се каже, че 1986-а е била годината на откритите коли. На голяма популярност се радва Peugeot 205 Cabrio: по избор на клиента със 79 или 105 к.с., както и Cadillac Allante, представен през същата година, произвеждан от Pininfarina и оборудван с дъга за защита при преобръщане. Този янки, познат от екшъна „Танго и Кеш“ печели сърцата и до ден-днешен – макар че се среща много рядко. За разлика от малкото Peugeot, първото издание на една шведска класика и до ден-днешен остава автомобил-мечта сред олдтаймерите – Saab 900 Cabrio продължава да бъде много търсен. В началото той се предлагаше само с турбо и 160 к.с., гарантиращи типичен готин звук. Почти никой днес не си спомня за любимеца на жените Lancia Y10, предлаган с 4х4!
- Treser Hunter: машините на Трезер бяха предшествениците Allroad-версиите на Audi и намираха собственици преди всичко в ОАЕ.
- Ford Sierra 4×4 използваше 2,8-литров V6-мотор и задвижване с вискосъединител, но не се превърна в хит.
- Lancia Y10 4WD: както и при Panda, 4х4 се включва ръчно. Любимец на дамите.
- Jeep Wrangler: наследникът на CJ имаше ръбести фарове и 4,2-литров V8 със 117 к.с.
- Peugeot 205 Cabrio е бърз малък „французин“.
- Първият открит Saab – 900 Cabrio, днес е много търсен.
- Cadillac Allanté: платформата му се изпраща от Детройт в Италия, където се „облича“ и после се връща в САЩ за финално сглобяване. 4,1 л V8, 170 к.с.
- Chrysler LeBaron: ниско качество, четири цилиндъра – така не се печели култов статус.
- Citroen AX ще остане в историята най-вече с адски икономичната си дизелова версия – но няма да се превърне в легенда като 2CV.
- Opel Omega – с невероятна аеродинамика и огромен багажник печели сърцата на феновете на марката.
- Toyota Camry: наследникът на неуспешната Cressida не е атрактивен, но за сметка на това е надежден.
- Audi 80 (B3): въпреки поцинкованата каросерия не е любимец на феновете на олд- и йънгтаймери.
- BMW M3: 2,3 л, 200 к.с., 235 км/ч – но от много дрифт останаха малко екземпляри.
- Aston Martin Zagato: с 5,3-литров V8 тази екзотика е препоръчителна за хора, които си имат всичко.
- Lancia Thema 8.32: използва мотор на Ferrari, с който става истинска ракета.
- Ford Sierra Cosworth: турбо, 16 клапана, раздути калници, 204 к.с. … още въпроси?
- Alfa Romeo 75 Turbo и V6: през 1986 г. Fiat поглъща Alfa, затова феновете на втората марка определят 75 като последния истински „Romeo”.
- Mazda RX-7: с ванкеловия си двигател е истински конкурент на Porsche 944.
- Porsche 924 S: S символизира раздялата с 2-литровия мотор на Audi със 125 к.с. и идването на мотора от 944, но със 150 к.с.
- Porsche 944 S: при „батко“ на 944 S означава 4 клапана на цилиндър и увеличение на „конете“ до 190.
- Toyota Supra: 204 к.с. от 3-литров „шестак“ плюс тарга покрив – и японците можели да правят спортни автомобили.
- Volvo 480 ES: първото Volvo с предно задвижване, напомня за Р 1800 ES.
- Jaguar XJ40: кожа, дърво – истински Jaguar, за съжаление и по отношение на качеството.
- Rover 800: зад променената външност се крие техника от Honda Legend.
- Hyundai Grandeur: тази лимузина е корейска версия на Mitsubishi Debonair.
- BMW Серия 7 (E32): ясни линии, типичен „баварец“, който хвърля ръкавицата на S-клас.
- Lancia Thema Station Wagon: Pininfarina променя проект на Джуджаро – и така се ражда това живописно комби.
- VW Golf GTI 16V: със 129 или 139 к.с., той е толкова добре познат, че няма смисъл да ви го представяме.
- Suzuki Swift 1.3 GTi: със 101 к.с., 16 клапана и два разпределителни вала това е истински „вълк в овча кожа“.
- VW Polo G40: благорадение на спираловидния компресор разполага със 115 к.с. и „спринтира“ от 0 до 100 км/ч за 9 сек.
- Nissan Sunny Coupé GTi: още един GTi, този път 1,6 със 110 к.с., сериен катализатор и спортна осанка.