911 S/T – най-лекото и най-емоционално 992!

0308
2023

Двигател от GT3 RS, 6-степенна механична скоростна кутия с едномасов маховик и собствено тегло от само 1380 кг. Разгледахме 911 S/T отвътре!

Свръх 911, най-доброто Porsche 911 на всички времена, желаното от всички ентусиасти по света 911 – откакто стана известно, че Porsche работи по специален автомобил по повод на 60-тия юбилей на 911, не бяха пестени суперлативи. Очакванията към този автомобил бяха изключителни. И ето го него – Porsche 911 S/T!

Първо най-важните факти: двигател от GT3 RS, 6-степенна механична скоростна кутия с едномасов маховик, отпадане на системата за задни завиващи колела и собствено тегло от само 1380 кг. 911 S/T е най-лекото и най-расово 992. Неговата цел: максимално удоволствие от шофирането!

Отговорен за тази машина е Андреас Пройнингер, шеф на GT-отдела. Ентусиазмът във връзка с този много специален проект за 60-тия юбилей на Porsche 911 се усеща във всяка негова дума.

Философията на Porsche 911 S/T

Пройнингер обяснява, че 911 S/T е и негов личен юбилей. Това е 25-тия автомобил, разработен под негово ръководство. Ако трябва да избере един, то това ще бъде този!

При него 525 к.с. от 4,0-литровия 6-цилиндров агрегат на GT3 RS се комбинират с подчертано сдържан външен вид. Заради пестене на тегло е отпаднала система за задни завиващи колела на GT3. Това е довело до нова настройка на предната и задната ос. Резултатът: с 1380 кг собствено тегло S/T е със 70 кг по-лек от GT3 RS.

Карбонова клетка, карбонов покрив, магнезиеви джанти

ако погледнете по-внимателно, ще видите карбоновата клетка срещу преобръщане на GT3 RS, покривът също е карбонов.

По-впечатляващи са серийните магнезиеви джанти (255/35 ZR 20 VA и 315/30 ZR21 HA), които са почти същите като при GT3 RS. Предните калници и предният капак са от карбон – също от GT3 RS са карбоновите врати.

В кокпита на S/T водачите на 992 ще се почувстват веднага като у дома си. Фамозните карбонови седалки тип корито са серийни както и спирачките PCCB. Ретро обстановката се подсилва от осветлението на уредите и часовника на пакета Sport-Chrono.

Пуристките клупове за отваряне на вратите (кожени в пакета Heritage Design) на лимитирания на 1963 екземпляра специален модел са от GT3 RS. Изолацията и мокетите са редуцирани с цел пестене на тегло.

Трансмисията е 6-степенна механична. Също както някога и 911 R, S/T се предлага само с ръчни скорости. PDK? Не, благодаря. В сравнение с  GT3 трансмисията е преработена и новият лек съединител заедно с едномасовия маховик спестява 10,5 кг ротираща маса.

Още веднага прави впечатление, че скоростният лост е по-къс от този на 992 GT3, което Пройнингер потвърждава веднага. Целта е по-добро усещане при превключване. По-къси ходове на лоста в комбинация с усъвършенствания съединител правят перфектната симбиоза – именно такова трябва да бъде превключването на механичната скоростна кутия на едно Porsche (извинявам се на всички притежатели на 992 GT3).

Двигател от 992 GT3 RS

Следващата кулминация: разрешиха ми да стартирам двигателя на S/T в студиото. Звукът е специален и наподобява на този на GT3 RS 4.0 i 911 R.

Porsche ще произведе от S/T 1963 екземпляра. В сравнение с 997 Sport Classic (250 бройки), GT3 RS 4.0 (600 бройки) и 911 R (991 бройки) това е значително повече.

911 S/T е с базова цена от 584 000 лв., но тук най-важното е, човек да се добере до една от общо 1963 квоти.

ИЗВОД

S/T е 911 за ентусиасти, за водачи, които не преследват последната десета от секундата, а търсят последните десет процента удоволствие от шофирането. Благодаря, Porsche! Благодаря за това, че в днешно време пускате такива емоционални машини като 911 S/T!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин