2025
Въпреки че историята на марката Porsche е безспорно една от най-славните в автомобилния свят, най-вече благодарение на нейния легендарен модел, 911, все още има определен аспекти, които остават неизвестни, дори и за познавачите. Типичен пример за това е историята на едно забравено Porsche от 1966 година, когато катедрата по автомобилен дизайн към университета в Аахен решава да създаде спортно купе с отварящ се напред покрив вместо врата. За целта е използван сериен екземпляр на Porsche 911 904 от 1964 г., а външното оформление е вдъхновено от пистовия болид Porsche 904 и неговия характерен заден капак.

Уникатът, създаден в Аахен преди близо 60 години, е наречен 911 HLS Klappdach (сгъваем покрив) Rennsport Coupe и на практика няма нищо общо на външен вид с Porsche 911. За да се запази ниското тегло, немалка част от компонентите на каросерията, включително задният капак и ролбарът са изработени от алуминий. Системата за достъп до купето, която е уникална за историята на марката, включва голям купол, фиксиран в предната част, с достатъчно голям ъгъл на отваряне, за да позволи влизане и излизане без усилие. От съображения за здравина и стабилност, страничните елементи са подсилени, а праговете на вратите са по-високи, отколкото при останалите автомобили (подобно на BMW Z1).

Двигателят, разположен близо до задната ос, е 2-литров, 6-цилиндров „боксер“ с мощност 130 к.с. Откровено спортните амбиции на проекта са видимо изразени, и в оформлението на интериора и доста необичайното табло: от страната на водача е само воланът с няколко бутона от двете му страни, а от страната на пътника има набор от пет циферблата, ориентирани към водача, които заемат доста голямо пространство. Огледалото за обратно виждане наподобява това на 904. Автомобилът е четириместен, като задните седалки са със сгъваеми облегалки, а предните са доста семпли и изобщо не са спортни, но са с кожена тапицерия, чиято централна секция е с черно-бял шахматен мотив.
След като прототипът е завършен, той е изпратен в автосервиз във Вюрселен (малък град близо до Аахен), където каросерията е боядисана в зелено и са добавени черните букви HLS отстрани. Този доста ексцентричен дизайн обаче не се харесва на ръководството на Porsche и проектът е прекратен, като през следващите 40 години уникатът от Аахен е оставен на произвола на съдбата в двора на автосервиза, в който е бил изпратен за боядисване. Той се връща към втори живот едва след като попада в полезрението на експерта Манфред Херинг. „Попитаха ме дали мога да реставрирам това Porsche с бюджет от 30 000 евро“, споделя той. „Първоначално отказах офертата, но след това размислих и реших да го купя, но успях да се сдобия с него едва след тригодишни преговори. Оригиналният двигател беше на части, но беше включен в цената.“
През април 2015 г. Херинг представя все още нереставрирания автомобил за първи път на ежегодното ретро шоу Techno Classica в Есен, след което започва поетапното му възстановяване.