2017
Легендарният Mercedes G-клас скоро ще приключи своя живот като един от най-успешните модели на Daimler. Това е сериозна причина за „благородната“ тунинг компания Brabus със седалище в Ботроп да „изстиска“ още малко от бестселъра! G-клас е любимец не само на футболните величия и рапърите, а и на екстровертно ориентираните клиенти от арабския свят. Най-новата разработка на базата на „кубчето“ се казва Brabus 900 „One of Ten“ – и много ще се хареса на „синовете на пустинята“.
На базата на Mercedes-AMG G 65 Brabus прави истинско чудовище. Най-интересното във външния вид на лимитирания само до 10 бройки офроудър е огромният карбонов капак с по 9 отвора от всяка страна. Естествено, огромните въздухозаборници не само за шоу – благодарение на тях V12 Biturbo успява да „диша“. Причината предният капак да бъде толкова високо е, че и позицията на мотора е много висока. От Brabus са увеличили работния обем от 6,0 на 6,3 л, поставили са специален колянов вал, ковани бутала, нови биели, по-големи турбокомпресори, нови Downpipes, метални катализатори и ауспухова система с клапи. Резултатът е впечатляващ и респектиращ: 900 вместо 630 к.с. – т.е. 270 „коня“ отгоре. Максималният въртящ момент от 1500 Нм нарочно е ограничен електронно до 1200.
270 км/ч в G-клас
Още по-интересни са динамичните постижения на тази G-класа. Brabus 900 ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 сек и развива максимална скорост 270 км/ч! Всеки, който е бил в G 63 и се е движил с 200 км/ч, знае колко силни са шумовете от вятъра при тази скорост и колко странно е усещането при шофиране. Трудно ми е да си представя какво означават 270 км/ч в G-клас! Единствената промяна по трансмисията е допълнителното охлаждане – останалото е като в серийния вариант. Целият интериор е облечен в кожа – не ни се мисли колко крави са дали живота си… Вместо нормална цяла задна седалка One of Ten получава отзад две отделни седалки, които са разделени от специално разработената централна конзола. Посредством тъчскрийн двете задни седалки могат да бъдат контролирани напълно електрически. Естествено, те разполагат както с отопление, така и с вентилация. „Звездното небе“ на тавана сякаш идва директно от Rolls-Royce.
Цялостният тунинг отнема от 8 до 12 седмици
Като изключим карбоновия преден капак в XXL-формат, другите каросерийни части на 900 „One of Ten“ са ни познати. Последната серия получава Widestar-бодикит, с който ръбестият G от Ботроп става 12 см по-широк от серийния си събрат от Афалтербах. Това не само съдейства за впечатляващия външен вид, но и разкрива място за 23-цоловите джанти. Предницата е изцяло карбонова – от „благородния“ материал са направени дори корпусите на допълнителните светлини за покрива. В зависимост от желанията на клиента Mercedes-AMG G 65 се превръща в Brabus 900 „One of Ten“ за 8 до 12 седмици. Само преработката на мотора отнема около седмица.
Brabus 900 1,3 млн. лева
Естествено, толкова инженерно изкуство не излиза евтино. Brabus иска за 900 „One of Ten“ астрономическите 1,3 млн. лева! Това е два пъти повече, отколкото за серийна G 65. Въпреки това от тунинг компанията очакват по-голямата част от 10-те коли да бъдат продадени още на изложението. В края на една ера Brabus отдава почит към легендата G-клас.
Извод
G-клас е икона – а Brabus 900 „One of Ten“ е офроуд машина на суперлативите. Всичко по това чудовище е екстремно. Само масивният двигател, който „се подава“ от колата е повече от шантав – в позитивен смисъл, разбира се. Не мога да си представя какво е да караш G-клас с 900 к.с.!