9-степенен автоматик ZF за Fiat Ducato


1
окт.
2019

Шофьорите на бусове имат повод да почерпят – ако шефовете им решат да инвестират в новата 9-степенна автоматична скоростна кутия на Fiat Ducato. При фейслифта на модела италианците обявиха, че ще заложат не на евтина роботизирана трансмисия, а на „истински“ автоматик.

На пръв поглед, моделът не се е променил. По-важните новости са под капака: 2,3-литровият двигател може да бъде поръчан в четири степени на мощност (120/140/160/180 к.с.), има три нови асистиращи системи и вече споменатия автоматик. Окачването остава същото. За сметка на това Ducato получава електрическа модификация.

Серийно бусът разполага със Start-Stop система, която е част от стандартния Eco-пакет, в който са включени още интелигентен алтернатор и електронно управляема горивна помпа. Новост в гамата са опционалният асистент за аварийно спиране, който трябва да предотвратява удари отпред, разпознаването на напречен трафик при движение на заден ход, и асистентът за мъртвата зона. За да отговорят на нормата Евро 6d-Temp, вече всички Ducato са оборудвани с AdBlue-система.

Ние изпробвахме модификацията със 180 к.с. и 9-степенен автоматик. Работата със селектора на трансмисията е малко необичайна в първия момент. Няма блокаж, който да бъде освободен при смяна на предавките. Така че започваме с местене на лоста надясно, след това наляво и надолу – и даваме газ. Колко фино само! Времената на забавените реакции и на разклащането при превключване вече са останали в историята. Разработената от ZF (Германия) 9-степенна кутия превключва нежно и почти неусетно всички предавки. Допълнително водачът може да избира между режимите Рower, Normal и Eco. В зависимост от тях автоматикът превключва или по-рано (Есо), или „задържа“ повече предавките (Рower).

Още по темата

Card image cap
Tesla Model X срещу Bentley Bentayga: от два свята

2
мар.
2017

Това е сравнение на два екстремни автомобила. Един 2,5-тонен електромобил и един луксозен гигант с работен обем 6 литра поставят някои въпроси: нужно ли е това, или ще победи въодушевлението от техниката? Ние проверихме докъде се простират границите

Card image cap
Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDI Style: Надежден и след 100 000 км

17
окт.
2016

Компактният модел от Корея е най-добрият автомобил в продължителните тестове досега. Само да не бяха тези слабости в детайлите…

Card image cap
Битката на мощните дизелови комбита

19
мар.
2018

Яки дизелови мотори под капаците, огромни резерви отзад – такива са модерните комбита днес. Сравнихме три многообещаващи модела, сред които новият Opel Insignia с автоматична трансмисия

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: