9-степенен автоматик за новия Civic


16
авг.
2017

Усъвършенствана версия на познатия ни дизелов двигател 1.6 i-DTEC с макс. мощност от 120 к.с. ще бъде включена в гамата на десетото поколение на Honda Civic в Европа от пролетта на 2018 г. Силовият агрегат ще предлага изключително добра комбинация от високи динамични показатели, ниски нива на отработилите газове и икономия на гориво.

Първите произведени бройки от него вече преминаха официалните тестове съгласно новите световни стандарти за разход на гориво и вредни емисии (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), които влизат в сила от тази година. Докато данните от обичайните европейски (New European Driving Cycle – NEDC) се основават на теоретичен шофьорски профил, новите стандарти са разработени съгласно актуални данни от шофиране в различни точки от света. По този начин тестът дава възможно най-реални резултати.

Инженерите на Honda са внесли редица значителни подобрения в двигателя и в ауспуховата система. Икономията на гориво в новия Honda Civic 1.6 i-DTEC се изразява в разход, започващ ощ 3,7 л/100 км и вредни емисии от СО2 от 99 г/км  (в WLTP цикъл).

Промените в 1,6-литровия дизел включват намаляване на триенето в цилиндрите. Това е постигнато благодарение на използвания за буталата високотехнологичен материал – издръжлива хром-молибденова сплав, както и на изключително прецизното хоризонтално оформление на отворите, за да се осигури по-плавното им движение.

В двигателя с работен обем от 1597 куб. см е използвана изключително съвременна система Bosch за впръскване на горивото, както и малък турбокомпресор, осигурена е циркулация на отработилите газове под ниско налягане, както и отвор в цилиндровата глава, гарантиращ голям всмукателен поток. Намалена е масата на отделните компоненти на двигателя. За да се увеличи структурната му здравина, са добавени допълнителни жлебове и по този начин са намалени показатели като шум и вибрации.

Усъвършенстваният 1.6 i-DTEC на Honda е и един от първите силови агрегати, които ще преминат през официалните тестове по процедурата Real Driving Emission (RDE), за да бъдат одобрени нивата на на азотните окиси и частиците. Дизеловият двигател е оборудван и с новата система за конвертиране на азотни окиси (NSC) с по-големи катализатори и с по-високо съдържание на благородни метали като сребро, платина и неодим. Азотните окиси се съхраняват до цикъла на регенарация. Специален сензор за сажди прецизно открива, кога той е наложителен.

Максималната мощност на 1.6 i-DTEC е 120 к.с. при 4000 об/мин, а въртящият момент – 300 Нм при 2000 об/мин и с тези данни Civic ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,4 сек.

Ще сглобяват новия двигател в британския завод на Honda в Суиндън. Той ще е наличен за хечбека и за седана.

От средата на 2018 г. за Civic ще се предлага и опцията за 9-степенна автоматична трансмисия и така за първи път тя ще е налична и за автомобил с предно предаване.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин