2023
Само два месеца след успешния финал на първото рали „Розова долина“, проведено в началото на юни 1938 г. Българският автомобилен и туринг клуб (БАТУК) организира второ състезание, което представлява умален вариант на рали Монте Карло в рамките на България. За разлика от рали „Розова долина“, картата на първия автомобилен събор във Варна вече обхваща почти всички главни пътища на територията на страната, като за участие се записват 18 състезатели, които тръгват от няколко града – София, Пловдив, Русе и Плевен.
Те трябва да изминат определен маршрут от около 540 км и да пристигнат във Варна с минимална средна скорост от 40 км/ч, като се представят на съответните контроли, ръководени съответно от Драган Тъпков (София), Атанас Хурмузис, председател на пловдивския клон на БАТУК (Пловдив), Иван Корабов, председател на русенския клон на БАТУК (Русе), д-р Микренски (Плевен), инж. Н. Нанчев (Габрово), Г. Георгиев (Търново), Д-р Фархи (Шумен) и В. Василев (Айтос).

Стартът е даден на 14 август 1938 г. в 05.00 ч. сутринта, на интервали от по една минута. Както на контролните постове, така и на сборния пункт във Варна почти всички състезатели успяват да пристигнат по-рано от определеното време, въпреки поройния дъжд.
На втория ден от надпреварата – 15 август, в центъра на Варна са проведени две състезания по майсторско управление на площад „Независимост“ (Мусала), при които
става и окончателното класиране на 15-те състезатели, чиито резултати при пристигането им в града са почти еднакви. Състезателите се оценяват от комисия в състав: председател д-р С. Подбалкански (председател на варненския клон на БАТУК) и членове Н. Нитов, В. Бандев, Т. Сарайдаров, Д. Золас и Иван Михайлов. Фаворит, както в общото класиране, така и в първа категория е Димитър Соколов с BMW 319 (парична награда 10 000 лева), следван от Атанас Илчев с International (награда 5000 лева) и екипажа на поручик Димитър Георгиев и Ст.Чолаков с Mercedes-Benz (награда 2000 лева). Първите три места във Втора категория са заети съответно от Гочо Пенков (4000 лева), Лико Хаим също (2000 лева) и Иван Ковачев (1000 лева), и тримата с автомобили Opel, което от своя страна се превръща в голям рекламен успех за представителството на германската марка.

Единственият чуждестранен участник в надпреварата – румънският граф де Васал, който стартира от София с Ford V8, се представя с най-добро време на първото от двете състезания за майсторско управление в центъра на Варна и получава специална награда от Ford-Romana (монтажния филиал на Ford в Букурещ).
Интересна, но малко известна подробност от програмата на първия автомобилен събор във Варна е, че на 16 август (денят след награждаването) е проведено скоростно състезание за купата на Варненска община с дистанция 12 километра, което стартира от Траката. Фаворит отново, както и в генералното класиране е Димитър Соколов, който изминава разстоянието за 9 минути и 45 секунди, следван от Лико Хаим (11 мин, 19 сек) и Атанас Илчев (11 мин, 28 сек).