2021
От една страна 296 GTB с модерното си хибридно задвижване и агресивния си дизайн е типичен супер-автомобил от 2021 г. От друга – V6-моторът му и основната концепция могат бъдат разглеждани като отдаване на почит към първото поколение на Dino. Някогашният базов модел на италианския производител на супер-спортни коли се произвежда от 1969 до 1974 г. също със средно разположен V6 агрегат. Ferrari твърдят, че новият хибриден спортист 296 GTB бил първото Ferrari с 6 цилиндъра на двигателя.
Всъщност пиар-отделът на италианците не е съвсем неправ, тъй като наричаният тогава „Ferrari за бедняци“ Dino не носи световноизвестното лого с черен жребец върху жълто лого – заради имиджа. От тогава от Маранело се появяват типичните за марката V12- и V8-агрегати – но не и 6-цилиндрови мотори — с изключение на разработения по поръчка и разполагащ с 510 к.с. V6 двигател на актуалната Giulia QV на Alfa Romeo.
Двигателят с вътрешно горене е с мощност 663 к.с.
При новия V6-мотор с ъгъл на разположение на цилиндрите от 120 градуса и работен обем от 3 литра се касае за изцяло нова разработка. Особеността: двете турбини са разположени в „горещото V“, тоест между цилиндрите. Агрегатът на Ferrari предоставя на разположение 663 к.с., като мощността спрямо литър е впечатляващите 221 к.с. към 1 л. В тази дисциплина 296 GTB е абсолютният световен шампион. Досега титлата бе за Mercedes-AMG A45 S с 211 к.с. на литър. V6 се развърта до максимум 8500 оборота, а на помощ му се притичва разположен на задна ос електромотор със 167 к.с., което прави системна мощност от 830 к.с. и максимален въртящ момент от 740 нютонметра. Трансмисията е 8-степенна с два съединителя. Предавателната кутия е пригодена за нормални пътища версия на същата от Формула 1.
Електромоторът е захранван от батерия с капацитет 7,45 кВтч., което дава възможност за чисто електрически пробег до 25 километра и максимална скорост в електрически режим от 35 км/ч. При разработката от Ferrari са отдали голямо значение на леката конструкция. V6 двигателят тежи само 186 килограма, а електрооторът – 22 кг. Теглото на батерията е 73 кг. Така собственото тегло на 296 GTB е запазено сравнително ниско. С помощта на опционалното оборудване от лека конструкция Assetto Fiorano и благодарение на използването на много карбон, новият модел тежи само 1470 кг. От Ferrari обаче искат за спестяването на 12 килограма 66 000 лв. За тези пари клиентите получава двуцветен лак. Динамичните характеристики са впечатляващи в сравнение с регулярния вариант: за 2,9 секунди се взема спринта от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост на спортиста със средно разположен двигател е 330 км/ч.
Дизайнерският отдел на Ferrari е придал израз на тази мощ и на този спортен талант. Интериорът и каросерията на дългия 4,56 метра, висок 1,19 метра и широк 1,96 метра 296 GTB са ориентирани към тези на по-големия брат SF90 Stradale. По-малкият от двата хибридни събратя изглежда по-праволинеен и по-семпъл. Силно скосеното предно стъкло, многото вентилационни отвори, както и впечатляващият дифузьор и разположената в средата на бронята двойна ауспухова тръба изпъкват с дизайна си.
От Ferrari не са обявили още официални цени, но в Италия цената на 296 GTB се очаква да бъде около 538 000 лв. Първите автомобили ще бъдат доставени на клиентите в началото на следващата година. В дългосрочен план моделът може да получи кабрио-версия и да замени актуалния F8 Tributo. Със своите 720 к.с. той е значително „по-немощен“ и може през следващите години да падне жертва на строгите норми за вредни емисии със своя 3,9-литров V8 двигател. Динамичните характеристики и на двата модела са на подобно ниво.