8000 км с Renault 4: изпитание за истински мъже

2804
2021

Това пустинно удоволствие в никакъв случай не е евтино. Около 20 000 лв. разходи имат студентите по всеки автомобил. От тях само 3000 лв. са планирани за резервни части. На банковата сметка повече тежи таксата за участие – почти 7000 лв. за всяко R4. Естествено спонсорите са добре дошли. Разбира се, Роберт, Винсент и останалите участват заради удоволствието, но също и заради добрата кауза. „Всеки автомобил пренася 50 килограма учебни помагала за мароканските ученици“, казва Роберт. Когато те бъдат доставени, започва същинското рали. 600 километра през пустинята. Разположената високо тръба на всмукателния тракт помага срещу финия пясък. На помощ за този офроуд маршрут идват и няколкото предпазни кори на пода на автомобила. По време на първите тестове на пистата за мотокрос студентите са изненадани колко пригоден за офроуд е R4 с предното си задвижване. „Французинът“ преминава през калта почти с лекота и галантно се катери по един хълм. „Направо лети“, казва Роберт, смеейки се.

Двигател с 34 к.с., дългата щанга е част от механизама за превключване с лост на таблото

КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА 4L TROPHY

От 1998 г. се провежда „4L Trophy“, най-голямото студентско рали в Европа. Всяка година ралито стартира от Франция и финишира в Мароко. Участват приблизително 1500 автомобила R4, управлявани от по двама студенти. Всяко R4 е натоварено с 50 килограма учебни пособия за децата в Мароко. Отборът от Вестфалия участва в ралито от 2010 г., иначе стартират предимно французи.

Студентите ремонтират всичко сами. Като цяло за всеки автомобил са предвидени по около 3000 лв. за поддържане в изправност

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин