КОГАТО ТЕ СА РАЖДАНИ, R4 вече е история. Последният автомобил от модела е произведен през 1992 г. Накрая дори с дискови спирачки отпред и с 34 вместо с 26 к.с. Сега тези шестима студенти възнамеряват да се отправят с такива автомобили към пустинята. От Зьост към Сахара. Имената на тези любители на риска са: Винсент (23), Роберт (21), Луис (23), Филип (21), Зимон (24) и Том (21).
Досега те само са чували за модела R4. Например от дядовците си, които буквално са пълзяли с тези коли, вдигайки от 0 до 100 км/ч за половин минута. Сега студентите изпробват бавното придвижване. Шестимата са част от отбора „R4 Team Westfalen“. От 2010 г. студенти от Висшето училище Зюдвестфален всяка година участват в „4L Trophy“ – най-голямото студентско рали в Европа с 1500 автомобила R4 (финала преминават по-малка бройка). Стартът е през февруари 2021 г. „Официално стартираме от Биариц – казва Роберт. – Но първо трябва да стигнем дотам.“ Там, в Южна Франция, се извършва техническия преглед. Дали акумулаторът е обезопасен с допълнителен колан? Има ли на борда необходимият брой резервни части? „Освен това всеки автомобил получава GPS тракер и сигнален пистолет“, добавя Роберт.

Хората от Вестфалия смятат да участват с три автомобила. При все че двама от колегите на Роберт се движат пеша на пистата за мотокрос до Зьост – едното от R4-ките стачкува. Макар че реалният резултат е 2:4. Отборът от студенти разполага с половин дузина автомобили, като в движение са три от тях.

„Автомобилите R4 се предават всяка година на следващия отбор“, казва Винсент. Те не са в перфектно състояние. Студентът току-що е сменил всичко по спирачната система и кормилното управление на червеното R4. Винсент е получил автомобила преди няколко години като подарък – от лекар от Косово. По време на войната лекарят избягал с автомобила от родината си. Дупките от куршуми от страната на водача си стоят и до днес (никой не е бил уцелен).

Продължете на следващата страница