Ford Sierra RS Cosworth определено беше „гореща“, но имаше и още „по-гореща“ от нея: представителството на Ford в ЮАР през 1984 г. „имплантира“ 5-литровия V8 на Mustang в семейната лимузина и го комбинира с 5-степенна ръчна трансмисия Getrag. Задачата на Ford XR8 е да атакува BMW 745i и Alfa Romeo GTV6 в местните серии за туристически автомобили. Хомолагацията изисква производството на 250 бройки от модела за обществените пътища.

Двигателят на Ford Sierra XR8 идва от третото поколение Mustang, познато сред познавачите на модела като Foxbody. Машината генерира 219 к.с. от 5 литра работен обем. На първо четене, тези характеристики далеч не са впечатляващи. Но когато агрегатът бъде тунингован – а това става много лесно с частите от каталога Ford Performance Parts, нещата се променят коренно. Затова не е чудно, че в Южна Африка се срещат автомобили с над 500 к.с. Sierra XR8 далеч не е „гаражна“ разработка, а внимателно обмислен от южноафриканските инженери проекти. Така например предните амортисьори са с 50% по-твърди, а задните – с 40, за да могат да отговорят на по-високото тегло на V8-агрегата. Наложило се е „носът“ на Sierra да бъде удължен с няколко сантиметра, за да се отвори място за новия радиатор. Отпред са направени специални носачи и полуоски, а пружинните стойки са изместени нагоре, за да „приютят“ по-големите колела. Предната стабилизираща щанга е преработена за новия двигател, а задната е отстранена.

Щом седнете зад волана, веднага ще ви направят впечатление звукът и въртящият момент на V8-мотора. По отношение на акустиката потентната Sierra няма причини да се срамува от американските Muscle Cars. Водачът обаче ще се моли за хубаво време – защото серийните гуми с размер 195 създават усещане, че постоянно се борят за сцепление. Затова резките маневри дори при лека мокротия са силно нежелателни. Спирането също е трудничко: тъй като задните колела лесно блокират. Защото който се е адаптирал към особеностите на „мускулестата“ Sierra, няма да иска да слиза от нея. Реакциите при подаване на газ са смайващи! Хората с интерес към XR8 обаче трябва да имат стабилен бюджет и търпение – тъй като голям брой XR8 са прегрявани. От друга страна, малкото оцелели автомобили имат голяма фенска маса. Търсенето в Южна Африка не е лесно, тъй като тамошната бюрокрация прави износа трудна задача. Затова познавачите често се ориентират към Великобритания.