8-те най-добри електромобила на германския пазар: Audi Q4 e-tron

0702
2022

Продажбите на електромобили в Германия нарастват, а изборът става все по-голям: кой модел да избера? AUTO BILD ще ви представи осемте най-доброи електромобила на пазара към момента – от BMW до Smart.

Интересът към автомобилите с електрическо задвижване в Германия постоянно расте – растат и продажбите им: за сравнение през 2021 г. броят на новорегистрираните електромобили в Германия е нараснал спрямо предходната година с 83,3 процента! За същия период пък броят на новорегистрираните Plug-in хибриди се е увеличил с 62,3 процента. Общият пазарен дял на автомобилите с този вид задвижване е 26 процента. Той надхвърля дори дела на новорегистрираните дизелови автомобили (20 процента). Постоянно нараства и изборът от модели, видове батерии и техника на зареждане. Затова не е лесно да добиете точна представа. По тази причина AUTO BILD ще ви представи осемте най-атрактивни електромобила в Германия към момента. Ето най-важната информация: какво могат, колко струват и какво ги отличава.

5. Audi Q4 e-tron – премиум SUV

Електрическата мобилност с марката с четирите пръстена е достъпна? Да, именно такъв е в момента Q4 e-tron! Той е базиран на платформата за електромобили на концерна VW и с дължината си от  4,59 метра не е непременно малък. Отзад голямото междуосие се отразява доста благоприятно – то е на нивото на актуалното Q7. Това означава отлична пригодност на втория ред седалки за пътуване на дълги разстояния. Още по-шикозен е Q4 e-tron във версия Sportback със скосена задница, като тогава цената му е с 4000 лв. повече. Q4 e-tron е идентичен в техническо отношение с VW ID.4 и Skoda Enyaq iV. Кокпитът е доста технологичен, което се дължи не само на новия волан на Audi. За първи път воланът е с двуизмерни пръстени на Audi. И двата варианта на каросерията могат да се движат бързо, като топверсията 50 quattro спринтира за 6,2 секунди до темпо 100 км/ч – с оглед на щадене на пробега максимумът е 180 км/ч.

Предлагат се два капацитета на батерията (55 и 82 кВтч.), два варианта на задвижване – задно и двойно, както и четири степени на мощността (170 до 299 к.с.) и пробег до 534 километра. Как се управлява? Още без пътници и багаж тежи над 2 тона, но въпреки това е маневрен като малък автомобил. Теглото на по-голямата батерия (около 500 килограма!) е разпределено в пода на SUV-а. Затова и Q4 е изключително стабилен на пътя. Същевременно автомобилът вози (също и благодарение на системата за регулиращи се амортисьори) толкова меко, комфортно и внимателно, сякаш е голяма лимузина. Извод на тестващия редактор на AUTO BILD Ян Хорн: „Комбинация от майстор на пространството и спринтьорска изненада – Q4 e-tron е успешен. Управлява се безупречно.“
цена: от 88 400 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин