8-те локации за производство на електромобили Volkswagen


9
февр.
2021

Volkswagen работи активно върху разширяването на своята мрежа от производствени мощности за електрически превозни средства в глобален мащаб и стартът на производството на ID.3 в Стъкления завод в Дрезден бе последната значима стъпка в тази насока. Предлагаме ви кратък преглед на развитието на този процес.

Volkswagen бележи сериозен напредък в развитието на своята електрическа офанзива и през 2021 година. Предстои съвсем скоро марката да отбележи пазарната премиера на новия ID.4 – първият изцяло електрически SUV модел с емблемата на Volkswagen, а през тази година ще станем свидетели и на дебюта на  още един представител на ID. семейството. С увеличаването на броя на електрическите  модели в гамата на марката естествено нараства и обемът на производството и продажбите – след реализацията на общо 134 000 изцяло електрически автомобили през изминалата година, последователно покачване на този показател се очаква и през следващите няколко години. Решаваща роля в тази насока несъмнено ще играе и създаването на мрежа от модерни производствени мощности за електрически превозни средства в глобален мащаб. „Марката Volkswagen изпълнява систематично и последователно програмата на своята електрическа офанзива. В допълнение към разработката и пускането на пазара на новите модели с електрозадвижване, това включва и трансформацията на мрежата от производствени мощности в глобален мащаб. Всичко това са важни фактори в подкрепа на нашите амбиции да се превърнем в световен лидер в сферата на електрическата мобилност “, сподели отговорният за електрическата мобилност член на Управителния съвет на марката Volkswagen Томас Улбрих.

Изграждането на глобална мрежа за производство на електромобили е от решаващо значение за компанията Volkswagen.

Последният ярък пример в тази насока бе стартът на серийното производство на модела ID.3 в Стъкления завод в Дрезден. В уникалното по рода си производствено съоръжение в столицата на германската провинция Саксония, от чиито поточни линии през годините слизаха луксозните лимузини Volkswagen Phaeton и Bentley Flying Spur, както и електрическия Volkswagen e-Golf, от края на месец януари вече се произвеждат по 35 екземпляра ID.3 всеки ден. Паралелно с производствената си функция, Стъкленият завод вече ще поеме и ролята на изследователски и иновационен център на Volkswagen за разработка на новаторски проекти и идеи за последващо внедряване в по-големи производствени мощности и обеми на марките от групата Volkswagen. Освен това уникалната атмосфера в Стъкления завод ще даде възможност на посетителите и гостите да получат цялостно впечатление и преживяване от срещата с моделите от ID. семейството.

Стъкленият завод в Дрезден е четвъртата поред производствена мощност на марката в световен мащаб, където Volkswagen произвежда изцяло електрически модели на основата на технологичната платформа MEB. И докато Дрезден е относително малък обект от гледна точка на производствения обем, другите заводи за MEB модели в Цвикау (Германия), Антинг и Фошан (и двете в Китай) се отличават с много внушителни обеми на производството. Заводът в Цвикау беше първото съоръжение, което започна производството на MEB модели в края на 2019 година, преминавайки през пълна трансформация от производство на 100% автомобили с вътрешно горене до 100% електрически модели. В момента производството там се разширява стъпка по стъпка, като актуалният дневен обем възлиза на около 800 изцяло електрически ID.3 и ID.4, а през настоящата година към тях ще се добавят и електрически модели от марките Audi и Cupra. В качеството си на изцяло електромобилен завод, съоръжението в Цвикау ще може да произвежда до 1500 екземпляра дневно и ще достигне максимален годишен капацитет от 330 000 електромобила.

В момента марката Volkswagen разполага с общо осем на брой напълно функционални или в процес на изграждане производствени мощности за електромобили на платформата MEB.

Заводът в Aнтинг е първият изцяло новоизграден производствен център за MEB електромобили на Volkswagen

Наред с това, към края на 2020 година в китайските заводи в Антинг и Фошан започна произвеждството на MEB моделите ID.4 CROZZ и ID.4 X. От производствената мощност в Aнтинг излизад единствено и само електрически автомобили – това е и първият в света новопостроен завод за MEB модели на Volkswagen. В бъдеще в завода във Фошан на една поточна линия ще могат да се произвеждат както автомобили с конвенционално задвижване и двигатели с вътрешно горене, базирани на платформата MQB, така и чисто електрически модели на платформата MEB. И двата китайски завода бяха доведени до фаза на готовност за серийно производство в рамките на едва две години, като всеки от тях има максимален производствен капацитет от 300 000 автомобила годишно.

Продължете на следващата страница

Още по темата