8 съвета за каране на автоматик

Нашите приятели от сервиз Gemini-4 – пионер в ремонта на автоматични трансмисии за България, ни дадоха някои ценни насоки за управлението на коли без педал за съединителя


5
дек.
2016

5.Спирайте напълно, преди да смените посоката на движение. Превключването от Drive на Reverse (или обратно) трябва да става само при спрял автомобил. Ако решите да ползвате скоростната кутия вместо спирачките, ще „измъчите“ многодисковите съединители, които трябва да бъдат спрени и да сменят посоката си на движение. А фрикционните дискове са скъпи…

Автоматичните трансмисии изискват обслужване: с тази машина в Gemini сменят маслото им

Автоматичните трансмисии изискват обслужване: с тази машина в Gemini-4 сменят маслото им

6.Потегляйте плавно. Когато тръгвате от спряло положение, подайте малко газ – натоварването изведнъж на неподвижни компоненти може да ги повреди. По същата причина никога не бива да вдигате високи обороти в режим N точно преди да изберете D. Ако искате да се „изстреляте“ напред, по-добре натиснете накуп спирачката и газта и вдигнете крака си от спирачката – така функционират и системите за Launch Control.

7.Не избирайте режим N на светофара. Няма абсолютно никакъв смисъл от това. Хидротрансформаторът ще „раздели“ за вас скоростната кутия от двигателя и ще направи същото, което става, когато при ръчна трансмисия натиснете съединителя. Но освен загубата на време и ненужното „ръчкане“, има още един проблем – по-голямото натоварване върху компонентите на трансмисията. Силата, която е нужна за „активацията“ на хидротрансформатора, в действителност е по-голяма, когато изведнъж изберете от Drive на Neutral, отколкото когато просто ускорявате „остатъка“ от трансмисията, вече в режим D.

8.Използвайте моторната спирачка. За да не натоварвате спирачките при спускане по наклон, при повечето модерни трансмисии бихте могли да превключите на ръчен режим (М) – тогава изберете най-ниската възможна предавка.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >