73 пъти от Земята до Марс заради върнати онлайн поръчки


31
дек.
2020

Електронната търговия става все по-популярна форма. Не на последно място заради директната доставка на поръчаните продукти в дома или офиса. Ползите са очевидни. Клиентите няма нужда да пътуват до магазина, да търсят място за паркиране близо до търговския обект и като цяло да губят много време за пазаруване.
Според цифрите от германската Асоциация за електронна търговия и дистанционни продажби (BEVH) само в Германия потребителите са похарчили над 40 милиарда лева за онлайн пазаруване между април и юни 2020 г. Това е с почти шест милиарда лева повече в сравнение с предходния период.

Бумът на поръчките обаче има и своите минуси: доставчиците на транспортни услуги изминават около 60 милиарда километра за доставки в Европа и САЩ всяка година и близо 17 милиарда километра в превоз на върнати стоки. Последните се равняват на 73 пътувания между Земята и Марс.

Другата неприятна тенденция се забелязва все повече в големите градове, където автомобилите на куриерските фирми често самоволно или принудително нарушават правилата за спиране или паркиране, за да предадат пратките на клиентите. Колите спират в забранени за това зони, блокират инфраструктура, предвидена за пешеходци и велосипедисти.

Данните сочат също така, че средно всеки четвърти тежкотоварен автомобил се използва за връщане на стоки, при което се отделят около 1,5 милиарда килограма въглероден диоксид. Затова е ясно защо ЕС задължава производителите на тежкотоварни автомобили да се включат в полагането на усилия за намаляването на емисиите на този вреден газ. До 2025 г. всички производители ще трябва да са намалили емисиите с 15 процента в сравнение със средните стойности през 2019 г. Тези цифри трябва да бъдат намалени с цели 30 процента до 2030 г.

Според Continental гумите играят значителна роля за постигането на тези амбициозни цели. Ключов фактор тук е съпротивлението при търкаляне. То има основно значение за разхода на гориво, който е пряко свързан с емисиите на въглероден диоксид. Затова изборът на подходящи гуми има също толкова големи ползи за околната среда, колкото и за водачите.

Обаче не само водачите са тези, които могат да допринесат за облекчаване на трафика, намаляване нарушенията при спиране и паркиране, намаляване на въглеродните емисии и опазване на околната среда. В борбата срещу климатичните промени може да помогне всеки, който закупи продукт онлайн. Всичко, което потребителите трябва да направят, е да избират внимателно, когато пазаруват онлайн, за да се избегне връщането на голяма част от това, което пристига до вратата им.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >